Oracle In-Memory Cost Management: zarządzanie kosztami

Firma Oracle udostępniła nową aplikację w technologii In-Memory dla pakietu Oracle E-Business Suite. Oprogramowanie oferuje wgląd we wszystkie aspekty zarządzania kosztami w czasie zbliżonym do rzeczywistego, co pozwala zmaksymalizować marże i zyski brutto oraz udoskonalić strukturę kosztów produktów przez optymalizację kosztów komponentów.

Aplikacja Oracle In-Memory Cost Management rozszerza ofertę rozwiązań Oracle do zarządzania kosztami i umożliwia szybkie przeglądanie, analizowanie i wizualizację wpływu zmieniających się kosztów na przedsiębiorstwo. Użytkownicy mogą teraz wykonywać kompleksowe symulacje „co się stanie, jeśli” i w formie graficznej prezentować wpływ kosztów na wycenę stanów magazynowych oraz marże.

W aplikacji Oracle In-Memory Cost Management wykorzystano dużą wydajność rozwiązań sprzętowo-programowych Oracle, takich jak maszyna bazodanowa Oracle Exadata i system Oracle Exalytics In-Memory Machine, które zarządzają dużymi i złożonymi zbiorami danych, przechowując je w pamięci operacyjnej.

Dzięki aplikacji Oracle In-Memory Cost Management przedsiębiorstwa mogą też analizować dane, aby zoptymalizować swój kapitał operacyjny i obrotowy poprzez dobór asortymentu przynoszącego zyski i wskazywanie właściwych produktów, które umożliwią zwiększenie penetracji dotychczasowych i nowych segmentów rynku.

Rozwiązanie obejmuje takie narzędzia Oracle, jak symulator wpływu na koszty (Cost Impact Simulator), narzędzie do analizowania zysków brutto (Gross Profit Analyzer) oraz narzędzie do porównywania kosztów (Cost Comparison Tool).

Cost Impact Simulator i Gross Profit Analyzer współpracują ze sobą, aby umożliwić firmom wykonywanie zadań biznesowych, które wcześniej były niemożliwe ze względu na długi czas oczekiwania na przetworzenie wielkich zbiorów danych w trybie wsadowym.

Wykorzystując wymienione narzędzia firmy będą mogły:

  • przeprowadzać wielowymiarowe analizy złożonych, wielopoziomowych specyfikacji materiałowych i kosztów transportu,
  • wykonywać szczegółowe symulacje kosztów na zasadzie „co się stanie, jeśli” oraz analizy kosztów i wyceny stanów magazynowych,
  • precyzyjnie określać wpływ zmian takich elementów, jak inflacja, ceny konkurencji, rabaty i potencjalne podwyżki podatków, na marże i zyski,
  • oceniać przyszły wpływ różnych aspektów na marże, w tym niewysłanych zamówień i prognozowany popyt w przyszłości.

Narzędzie Oracle Cost Comparison Tool umożliwia szybkie przeglądanie i analizowanie kompleksowych struktur kosztów w różnych lokalizacjach, aby wykrywać ukryte możliwości. Dzięki temu narzędziu klienci mogą:

  • szybko przetwarzać i tworzyć graficzne zestawienia dużych ilości złożonych danych dotyczących kosztów,
  • obniżyć koszty operacyjne,
  • podejmować decyzje na czas,
  • określać najbardziej opłacalne struktury kosztów,
  • wprowadzać oszczędności w całym przedsiębiorstwie.