Mobile Preselling od Asseco BS w Lekkerland Polska

Firma Lekkerland Polska, dystrybutorów artykułów impulsowych, wdrożyła aplikację mobilną klasy SFA od Asseco Business Solutions, by zwiększyć efektywność swoich działań sprzedażowych w terenie. Nowy system wspomógł codzienną pracę zarówno przedstawicieli handlowych Lekkerland Polska, jak i pracowników związanych z telemarketingiem.

Lekkerland Polska SA (spółka należąca do międzynarodowej Grupy Lekkerland) działa na polskim rynku od 1991 r. Z jej usług korzystają zarówno polskie, jak i międzynarodowe sieci detaliczne, stacje, paliw oraz super- i hipermarkety. Klientami Lekkerland Polska są także tradycyjne punkty sprzedaży detalicznej, kioski oraz klienci działający w kanale HoReCa. Firma ma osiada 13 oddziałów, w tym 4 centra dystrybucyjne. Prowadzi także sprzedaż w systemie vanselling. Oferta asortymentowa Lekkerland obejmuje ponad 4,5 tysiąca pozycji, wśród których znajdują się m.in. artykuły spożywcze i tytoniowe, asortyment związany z telefonią czy farmaceutyki OTC.

Głównym celem wdrożenia programu Mobile Preselling Asseco Business Solutions była poprawa skuteczności zarządzania sprzedażą oraz logistyką Lekkerland Polska, dzięki wprowadzeniu wielu usprawnień w tych obszarach. Rozwiązanie zapewniło przede wszystkim przyspieszenie procesu przesyłu zamówień od klientów oraz zwiększyło płynność przepływu towarów, co w przypadku dostawy artykułów impulsowych jest kluczowe z punktu widzenia zarówno dostawcy, jak i klienta. Dzięki wdrożeniu Lekkerland Polska jest obecnie w stanie dostarczać swoje produkty nawet z najodleglejszych zakątków Polski w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.

Dzięki systemowi Mobile Preselling przedstawiciele handlowi Lekkerland Polska otrzymali bieżący dostęp z każdego miejsca i o każdej porze (na urządzeniach mobilnych) do informacji handlowych dotyczących m.in. klientów, zamówień, produktów, zadań do wykonania oraz poziomu realizacji indywidualnych planów sprzedażowych.

Program usprawnił ich pracę w obszarze związanym z zamówieniami, umożliwiając takie działania handlowe, jak nadawanie rabatów, ustalanie cen na podstawie dostępnych cenników (ceny wg magazynów, specjalne, stałe i wyprzedażowe, minimalne itp.), ograniczenie asortymentu na zamówieniu u klienta, kontrolę marży oraz prowadzenie klienckiego programu lojalnościowego.

– Nasza sieć przedstawicielska obejmuje kilkudziesięciu pracowników, których zadaniem jest regularny, codzienny kontakt z klientami i sprzedaż naszych produktów, których obecnie mamy już ponad 4,5 tysiąca w asortymencie. Ze względu na tę różnorodność oraz fakt, że w zależności od grup kontrahentów różnią się także nasze warunki handlowe, musieliśmy wyposażyć naszych pracowników w profesjonalne mobilne narzędzia IT, aby ułatwić im dostęp do danych handlowych w miejscu sprzedaży. Już po kilku miesiącach widzimy znaczną poprawę jakości pracy naszych sił sprzedażowych i wzrost efektywności ich działań. Łatwiejsze jest także zarządzanie grupą przedstawicieli oraz wyznaczanie im planów sprzedażowych – mówi Marcin Cąderek z Lekkerland Polska SA.