Microsoft Dynamics NAV w Trio Line Polska

Firma Trio Line Polska wdrożyła system Microsoft Dynamics NAV, aby usprawnić współpracę z klientami i kontrahentami, a także podnieść jakość procesów zachodzących w obszarze księgowości, finansów, sprzedaży, produkcji oraz controllingu.

Trio Line Polska sp. z o.o. jest częścią grupy kapitałowej Trio Line – największego skandynawskiego producenta mebli stylowych. Polski oddział firmy, otwarty w 2003 r. w Stęszewie k. Poznania, realizuje również zlecenia klientów zewnętrznych, produkując meble w różnorodnych wariantach, modelach i wzorach.

W Trio Line Polska wykorzystywano kilka systemów informatycznych, dlatego zarząd firmy zdecydował się na rozbudowę istniejącego rozwiązania Microsoft Dynamics NAV, aby poprawić jakość procesów zachodzących w firmie, a także usprawnić komunikację z klientami, zewnętrznymi projektantami i podwykonawcami. Firmie zależało na zintegrowanym rozwiązaniu informatycznym, które nadążałoby za jej dynamicznym rozwojem i wspierało większość realizowanych procesów, dlatego wybrano system zaproponowany przez IT Vision – certyfikowanego partnera Microsoft.

Wdrożenie miało na celu przede wszystkim usprawnienie obszaru księgowości, a także działu zaopatrzenia i logistyki. Ważna była też integracja z działem sprzedaży, produkcji i magazynu. Po przeprowadzeniu gruntownej analizy potrzeb firmy specjaliści IT Vision zrealizowali projekt wdrożeniowy, uwzględniający rozszerzenia umożliwiające elektroniczną wymianę danych i dokumentów między Trio Line Polska a jej głównymi kontrahentami.

System Microsoft Dynamics NAV znacząco usprawnił pracę działu zaopatrzeniowego, umożliwiając optymalizację poziomu zaopatrzenia i planowanie zasobów w oparciu o rzeczywiste potrzeby. Dzięki temu firma może prowadzić racjonalną gospodarkę magazynową, unikając niepotrzebnych nadwyżek w magazynie.

Z kolei dział księgowości zyskał możliwość większej kontroli kosztów i dokumentów księgowych, a także narzędzia zapewniające automatyczne tworzenie zaawansowanych raportów dla kadry zarządzającej. Uporządkowane zostały także procedury księgowe w obszarach rozliczania kosztów, sprzedaży, zakupów, magazynu i produkcji. Dzięki automatyzacji działań księgowych oraz implementacji schematów księgowania udało się zwiększyć efektywność pracy oraz zredukować ryzyko wystąpienia błędów. System zapewnił też zgodność z przepisami polskiego prawa podatkowego oraz polskimi standardami rachunkowości, uwzględniając wymogi raportowania w ramach grupy kapitałowej.

– Rozbudowa oprogramowania Microsoft Dynamics NAV daje nam lepszy wgląd w aktualny stan zleceń i pozwala nadzorować rzeczywiste zasoby, przez co jeszcze lepiej możemy obsługiwać naszych klientów – przyznaje Agnieszka Sadowska, główna księgowa, Trio Line Polska sp. z o.o.

Ważnym udogodnieniem okazało się wdrożenie dedykowanego systemu B2B, który umożliwia wymianę plików XML między firmą a jej kontrahentami w zakresie zamówień zakupu, potwierdzeń oraz faktur sprzedaży. W ten sposób komunikacja między Trio Line Polska a jej głównymi partnerami biznesowymi została znacznie usprawniona.