Mazowiecka Spółka Gazownictwa z systemem PCP

Firma GAVDI Polska SA wdrożyła rozwiązanie do planowania kosztów osobowych w Mazowieckiej Spółce Gazownictwa. Narzędzie umożliwia szybkie i precyzyjne planowanie kosztów pracy w wielu wariantach, na podstawie danych z systemu SAP HR, dla ponad 2600 pracowników zatrudnionych w dziewięciu oddziałach spółki.

Mazowiecka Spółka Gazownictwa sp. z o.o. jest jedną z 6 spółek gazownictwa GK PGNiG. W ramach prowadzonej działalności świadczy usługę transportu paliw gazowych sieciami wysokiego, średniego i niskiego ciśnienia, prowadzi rozbudowę i eksploatację zarządzanego systemu dystrybucyjnego oraz przyłącza do systemu nowych odbiorców. Przez sieć gazociągów i przyłączy o długości ponad 27 tys. km obsługuje około 1,5 mln odbiorców końcowych, na rzecz których przesyła ponad 2 mld m3 gazu rocznie. Zasięgiem działania obejmuje ok. 28% powierzchni Polski (obszar województw: mazowieckiego, łódzkiego, podlaskiego oraz częściowo warmińsko-mazurskiego, lubelskiego i świętokrzyskiego).

Mazowiecka Spółka Gazownictwa korzysta z rozwiązania SAP HR od stycznia 2010 r. W ramach rozbudowy funkcji systemu, rozszerzonego wcześniej o narzędzie GAVDI eDeklaracje i obsługę ocen okresowych pracowników, spółka zdecydowała się na wdrożenie modułu planowania kosztów osobowych (PCP – Personnel Cost Planning). Realizację projektu powierzyła konsultantom GAVDI Polska SA.

– Potrzebowaliśmy narzędzia, które dawałoby możliwość sprawnego, precyzyjnego i wielowariantowego planowania kosztów pracy, a tym samym dostarczało nam bardzo szybkiej i dokładnej informacji zarządczej. – mówi Zofia Bujnowska, kierownik Działu Rachuby Płac w Mazowieckiej Spółce Gazownictwa. – Do tej pory planowanie kosztów osobowych w spółce odbywało się za pomocą arkuszy kalkulacyjnych i było wykonywane per oddział. Wdrożone rozwiązanie zoptymalizuje cały proces. Obecnie mamy możliwość nie tylko planowania per pracownik, ale także wykonywania symulacji kosztów pracy w wielu wariantach i aktualizowania planów w miarę potrzeb zgłaszanych przez kadrę zarządzającą.

Rozwiązanie do planowania kosztów osobowych mobilizuje do utrzymywania wysokiej jakości danych w systemie SAP i maksymalnie wykorzystuje zawarte w nim informacje dotyczące pracowników, stanowisk i innych parametrów wpływających na planowanie kosztów pracy.

Moduł PCP zapewnia obsługę takich procesów, jak przygotowanie planów etatyzacji i budżetu kosztów pracy, ich aktualizacje wynikające ze zmiany parametrów planowania lub uwzględnienia informacji o częściowym wykonaniu planu, korekty budżetu. Dzięki wdrożeniu rozwiązania PCP większość elementów planu kosztów pracy naliczana jest automatycznie, dotyczy to zarówno wszystkich elementów wynagrodzeń, jak również narzutów i innych pochodnych składników kosztów pracy dla każdego pracownika indywidualnie.

Projekt rozpoczął się 1 sierpnia 2012 r. Start produkcyjny systemu nastąpił w lutym 2013 r. W ramach współpracy wdrożone rozwiązanie zostało objęte opieką serwisową GAVDI do końca sierpnia 2013 r.