Inteligentne liczniki w Centrum Ptak Outlet

Łódzkie Centrum Targowe Ptak Outlet zakończyło wdrożenie systemu zdalnego pomiaru liczników energii elektrycznej, wody, ciepła i gazu. To pierwszy obiekt handlowy w regionie, który za pomocą systemu AMR szybciej rozlicza najemców i eliminuje błędne odczyty liczników.

Otwarte w połowie października łódzkie Centrum Ptak Outlet, o powierzchni handlowej 33 tys. m², wykorzystuje w praktyce system klasy AMR (Automatic Meter Reading) wrocławskiej firmy Rhino. Jego działanie polega na automatycznym pobieraniu i przesyłaniu informacji na temat poziomu zużycia energii elektrycznej przez najemców w czasie rzeczywistym drogą radiową – za pomocą GSM/GPRS.

– Zgromadzone w bazie danych systemu informacje o rzeczywistym zużyciu mediów pomagają zarządcom podejmować bardziej trafne decyzje, dotyczące efektywnego funkcjonowania obiektu handlowego – tłumaczy Jakub Hetmaniok, prezes zarządu firmy Rhino. – Dzięki możliwości cyklicznego odczytu danych z liczników i przechowywaniu ich w bazie danych zarządca otrzymuje na bieżąco pełny obraz zużywanych w budynku mediów.

Wdrożony u połowy ze 150. najemców system RhinoAMR w wersji bezobsługowej zapewnia zdalny i automatyczny monitoring poziomu zużycia energii elektrycznej, wody, ciepła i gazu w czasie rzeczywistym. Dane na ten temat system prezentuje w postaci wykresów, tworzy okresowe raporty dotyczące poziomu zużytych mediów, a w przypadku awarii informuje odpowiedniego pracownika. Rozwiązanie wyklucza ryzyko błędnych odczytów, co często zdarza się w przypadku ręcznego spisywania liczników. System ułatwia także rozliczanie najemców z kosztów zużytych mediów.