Impuls 5 dla branży dystrybucji energii

W Centrozap SA zakończyło się wdrożenie systemu klasy ERP/MRPII Impuls 5, który ma wspomóc giełdową spółkę w rozwijaniu działalności na rynku energetycznym. W tym celu powstał m.in. specjalny interfejs umożliwiający przesyłanie dokumentów sprzedaży generowanych w oprogramowaniu bilingowym Centrozap do rozwiązania dostarczonego przez BPSC SA.

Firma Centrozap funkcjonuje na polskim rynku już od 60 lat. Obecnie koncentruje się na sektorze energetycznym. Strategią Centrozapu jest dalszy rozwój w zakresie obrotu, a także wytwarzania energii oraz handlu surowcami energetycznymi. Oferta skierowana jest do odbiorców hurtowych i końcowych.

Rozliczanie i fakturowanie obu grup klientów oraz różnorodność generowanych dokumentów sprzedaży wymagała integracji systemu Impuls 5 z systemem billingowym. Zbudowany w tym celu specjalny interfejs w systemie Impuls 5 pełni rolę komunikatora obu rozwiązań. Faktury za sprzedaż energii elektrycznej są rejestrowane w systemie księgowym na bieżąco i bez konieczności ręcznego wprowadzania.

Takie rozwiązanie zapewnia bieżące odzwierciedlenie wystawianych faktur w systemie ERP, a co za tym idzie – w księgach rachunkowych spółki. Dodatkowo specyfika działalności w branży energetycznej wymagała od wdrażanego systemu ERP możliwości ewidencji informacji dotyczących obrotu energią elektryczną, m.in. akcyzy.

– Od 2007 roku sukcesywnie wdrażana jest w życie nowa strategia działania Centrozap SA. Zmiana sektora działalności z handlowo-budowlanego na energetyczny zmusiła nas do zmierzenia się z całkowicie nowymi realiami zarówno w sferze operacyjnej, jak również organizacyjnej – zauważa Barbara Konrad-Dziwisz, wiceprezes zarządu Centrozap SA.

– Dynamiczny rozwój grupy, zwłaszcza w ostatnim okresie, wymaga dysponowania danymi o bieżącej działalności i wynikach spółki w czasie rzeczywistym. Stanowią one podstawę do analiz i podejmowania decyzji związanych z funkcjonowaniem Centrozapu – dodaje Kondrat-Dziwisz, prezes zarządu Centrozap SA.

System Impuls 5 wspiera funkcjonowanie firmy w obszarach finansowo-księgowym i gospodarki materiałowej, środków trwałych, a także dystrybucji. Umożliwia szybką rejestrację wszystkich funkcjonujących w firmie dokumentów, które muszą znaleźć odzwierciedlenie m.in. w jej księgach rachunkowych. Wymaga to lepszej organizacji pracy w zakresie rejestracji i obiegu dokumentów, aby informacja była dostępna praktycznie online. Z systemu korzystać będzie 15 użytkowników końcowych.

Wdrożenie systemu Impuls 5 pomoże spółce na bieżąco zdobywać niezbędne dane i odpowiednio wcześnie identyfikować ewentualne nieprawidłowości. Będzie to możliwe dzięki rozbudowanemu katalogowi różnorodnych gotowych analiz oraz opcji budowania własnych zestawień. Impuls 5 umożliwia bieżące monitorowanie sytuacji finansowej i majątkowej.