IFS Applications 8 – wydajne zarządzanie majątkiem i usługami serwisowymi

Firma IFS wprowadziła nową wersję systemu IFS Applications 8 z rozbudowanymi funkcjami do zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa i usługami serwisowymi. Nowa wersja powstała w bliskiej współpracy z pierwszymi użytkownikami systemu i obejmuje innowacje w takich dziedzinach, jak zarządzanie pracownikami w terenie, serwis produktów, obsługa techniczna, naprawy i remonty (MRO) i obsługa oparta na wydajności.

Gwałtowny wzrost liczby pracowników mobilnych w sektorze usług serwisowych powoduje konieczność stosowania wydajnych rozwiązań z dziedziny zarządzania. Aby utrzymać konkurencyjność i rentowność, dostawcy usług serwisowych muszą stale zwiększać wydajność swoich pracowników mobilnych.

Dzięki komponentowi 360 Scheduling IFS Applications 8 oferuje kompleksowe rozwiązanie dla pracowników mobilnych, zapewniające pełną kontrolę nad kluczowymi parametrami, takimi jak czas reakcji, planowanie tras przejazdu, produktywność i wykorzystanie zasobów oraz średni czas podróży na zadanie.

Kolejnym ważnym trendem w branżach kapitałochłonnych jest potrzeba zacieśniania współpracy pomiędzy firmą a jej partnerami. Zwiększa to zapotrzebowanie na rozwiązania, dzięki którym dane o majątku i wspólnie prowadzonych działaniach są na bieżąco udostępniane partnerom i podwykonawcom.

W systemie IFS Applications 8 w komponencie Podwykonawcy proces rozpoczyna się od przekazania zapytania ofertowego do preferowanych i sprawdzonych podwykonawców. Wykonawcy mogą składać oferty przez portal internetowy, a wybrany wykonawca może tą samą drogą uzyskać dostęp do instrukcji roboczych i składać raporty z wykonania zadań. Procesy wspierające, takie jak zlecenia robocze, zapytania ofertowe, zamówienia i rozliczenia są dostępne w portalu B2B.

Dzięki nowej funkcji Serwis Komponentów (Component MRO) system IFS Applications 8 oferuje oparte na najlepszych praktykach rozwiązanie dla usługodawców specjalizujących się w naprawach, jak również dla producentów pragnących zwiększyć przychody dzięki świadczeniu złożonych usług posprzedażnych. Rozwiązanie to obsługuje cały proces naprawy posprzedażnej, od umowy, przyjęcia reklamowanego wyrobu i jego naprawy, po zwrot i fakturowanie usług.

Precyzyjna, przewidywalna i punktualna obsługa techniczna jest najbardziej ceniona w przemyśle lotniczym i zbrojeniowym. Nowy komponent Heavy Maintenance (Remonty Kapitalne) opracowany został na podstawie informacji zwrotnych otrzymanych od klientów IFS z tego sektora i zapewnia odpowiednią funkcjonalność firmom zorientowanym na obsługę techniczną, naprawy i remonty (MRO).

Zawarto w nim usprawnienia przygotowane pod kątem zwiększania wydajności procesów logistycznych w przemyśle lotniczym i zbrojeniowym, m.in. możliwość efektywnego łączenia zadań serwisowych w pakiety robocze w celu maksymalizacji dostępności samolotów, statków czy pojazdów. Rozwiązanie zawiera również przekrojowe funkcje wydruku dokumentacji, kontroli stopnia zaawansowania zleceń roboczych, wysyłania rejestracji czasu pracy i obsługę zarządzania projektami metodą łańcucha krytycznego (Critical Chain Project Management).

– IFS Applications 8 oferuje szeroki zakres światowej klasy funkcji zarządzania majątkiem i usługami serwisowymi, od wydajnego zarządzania pracownikami w terenie po ułatwienia w zakresie współpracy z podwykonawcami. To kompleksowe rozwiązanie odzwierciedla zaangażowanie firmy IFS w dostarczanie najlepszych rozwiązań branżowych w dziedzinie zarządzania majątkiem i usługami serwisowymi – powiedział Thomas Säld, wiceprezes ds. badań i rozwoju w korporacji IFS.