HP Solutions Discovery Center w Warszawie

Firma HP Polska otworzyła w swojej siedzibie w Warszawie Solutions Discovery Center. Jego zadaniem będzie promowanie najnowszych technologii HP w Polsce, a w przyszłości również w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE).

Polskie centrum powstało w ramach globalnej inicjatywy HP Global Customer Center Network, mającej na celu koordynację i współpracę centrów klienckich firmy na świecie. Zadaniem ośrodków jest wspieranie działań marketingowych i sprzedażowych poszczególnych działów produktowych HP.

– Jesteśmy dumni z tego, że podjęto decyzję o utworzeniu HP Solutions Discovery Center właśnie w polskim oddziale HP – mówi Paweł Czajkowski, prezes i dyrektor generalny HP Polska. – Przesądziła o tym pozycja biznesowa Polski w regionie oraz geograficzna lokalizacja. Nie bez znaczenia były również dotychczasowe rezultaty osiągane przez Laboratorium Rozwiązań Systemowych HP, które działało w naszej siedzibie przez ponad 10 lat i zostanie obecnie zastąpione nowym centrum.

Od 2000 r. w HP Polska działało Laboratorium Rozwiązań Systemowych, w którym klienci i partnerzy firmy mogli poznać najnowsze technologie HP, korzystając z udostępnionego sprzętu demonstracyjnego. W 2009 r. decyzją Francesco Serafiniego, dyrektora generalnego i zarządzającego HP na region EMEA, Polska została włączona w sieć HP Global Customer Center Network. To jedyny (poza Rosją) ośrodek w regionie CEE.

Obecnie w HP SDC można zapoznać się z rozwiązaniami poszczególnych grup biznesowych takimi, jak:

• serwery, pamięci masowe i sieci – m.in. możliwość przetestowania wszystkich najnowszych technologii od wirtualizacji po cloud computing, stworzenia własnego środowiska testowego (proof of concept) dla projektów konsolidacyjnych,

• komputery – laptopy, stacjonarne komputery dla biznesu, wydajne stacje graficzne, nowoczesne monitory, a także rozwiązania dla wirtualizacji, takie jak terminale dostępowe i graficzne,

• druku i przetwarzania obrazu – funkcje ePrint i webPrint, zaopatrzone w technologie „chmurowe” nowe linie urządzeń HP OfficeJet, LaserJet i DesignJet.

Formy spotkań klientów i partnerów w HP SDC:

• HP Universe – całodniowe seminaria z licznymi pokazami na żywo,

• Product Update – seminaria organizowane po wprowadzeniu nowej technologii lub produktów do oferty HP,

• seminaria indywidualne – interaktywne spotkania organizowane wyłącznie dla jednej lub kilku firm z danej branży,

• warsztaty Discovery Solutions – spotkania z ekspertami HP w celu stworzenia zarysu kompleksowego rozwiązania dostosowanego do konkretnych potrzeb klienta,

• testy proof of concept – testy funkcjonalności i efektywności prowadzone pod kątem specyfiki środowiska produkcyjnego klienta.

W kolejnym etapie rozwoju HP SDC będzie świadczyć usługi demonstracyjne również innym krajom regionu CEE. Udostępni swoje zasoby zagranicznym prezenterom, którzy wykorzystując lokalną infrastrukturę HP SDC, będą mogli poprowadzić pokaz dla swoich klientów w rodzimym języku. Rozbudowana zostanie część infrastruktury przeznaczona do prowadzenia zdalnych prezentacji na żywo.