Hoop Polska z platformą integracyjną Connector

Firma Hoop Polska postanowiła usprawnić współpracę z partnerami handlowymi, zajmującymi się dystrybucją jej produktów do detalicznych punktów sprzedaży, i podpisała umowę z Asseco Business Solutions na wdrożenie platformy komunikacyjno-integracyjnej Connector, która zapewni automatyzację wymiany danych handlowych na linii producent – dystrybutorzy.

Hoop Polska sp. z o.o. należy do Grupy Kofola SA, która jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych w Europie Środkowej. Firma działa w Czechach, na Słowacji, w Polsce oraz w Rosji. Eksportuje swoje produkty do innych krajów, takich jak USA, Kanada, Francja, Niemcy, Wielka Brytania czy Litwa. W trzech zakładach produkcyjnych w Polsce (Kutno, Bielsk Podlaski oraz Grodzisk Wielkopolski) Hoop Polska zatrudnia łącznie ponad 600 osób. Portfolio produktów firmy obejmuje napoje typu cola – Hoop Cola, linię napojów owocowych Jupi, syropy Paola, napój dla dzieci Jupik, wody Białowieski Zdrój, Grodziska oraz Arctic, a także Pickwick Ice Tea i napój winogronowy Vinea.

Docelowo rozwiązanie Connector będzie obsługiwało kilkudziesięciu dystrybutorów, mających łącznie blisko 200 oddziałów na terenie całej Polski. Zadaniem systemu będzie automatyzacja procesów obsługi zamówień od partnerów handlowych, dostarczanie danych o stanach magazynowych dystrybutorów oraz odsprzedaży ich produktów. Zapewni to zoptymalizowanie poziomu zapasów Hoop Polska oraz zapobieganie powstawaniu nadmiernych zapasów u dystrybutorów.

Platforma umożliwi efektywniejsze zarządzanie łańcuchem dystrybucji, lepszą kontrolę stanów magazynowych, skuteczniejsze planowanie produkcji i dostosowanie jej wielkości w oparciu o realne zapotrzebowanie na towary Hoop Polska na rynku.

– Postanowiliśmy wdrożyć Platformę Wymiany Danych Connector, gdyż jest to narzędzie doskonale dopasowane do branży FMCG, dla której zarządzanie powiązaniami dystrybucyjnymi jest wyjątkowo ważne ze względu na charakter produkowanych towarów, tzw. dóbr szybko zbywalnych. Oprócz poprawy relacji z dystrybutorami liczymy także na optymalizację kosztów związanych zarówno z produkcją, jak i magazynowaniem naszych napojów. Ponadto system oferuje nam szereg możliwości mających na celu zapewnienie jakości analizowanych informacji uzyskiwanych od naszych dystrybutorów. Są to np. usługi normalizacji, deduplikacji, geokodyfikacji czy mapowania danych – mówi Mateusz Jesiołowski z Hoop Polska sp. z o.o.

Hoop Polska korzysta już z rozwiązania klasy SFA od Asseco Business Solutions, które usprawnia zarządzanie terenowymi siłami sprzedaży, podnosi efektywność oraz poprawia parametry pracy przedstawicieli handlowych. Wdrożenie Platformy Connector to kolejny krok zmierzający do budowy nowoczesnej infrastruktury informatycznej w Hoop Polska, która może przyczynić się do wzrostu konkurencyjności firmy i jej produktów oraz optymalizacji kosztów, co jest szczególnie istotne w czasach gorszej koniunktury na rynku.