Hogart Business Intelligence na zagranicznych rynkach

    Firma Hogart Business Intelligence nawiązała strategiczne partnerstwo z trzema zagranicznymi spółkami technologicznymi – Credon, Project Brokers oraz RBC Group. Spółki utworzą Business Intelligence Experts Alliance.

    – Działając razem, zyskujemy dodatkową wiedzę oraz organizacyjne zaplecze niezbędne do tego, by umocnić naszą pozycję na europejskich rynkach – mówi Marek Grzebyk, dyrektor zarządzający Hogart BI.

    Credon, Project Brokers, RBC Group oraz Hogart Business Intelligence zasięgiem obejmują większość państw w Europie oraz USA i dysponują największym doświadczeniem we wdrożeniach opartych na platformie QlikView klasy BI in-memory.

    – Tylko w Polsce zrealizowaliśmy w krótkim czasie blisko 120 projektów. Wśród naszych klientów są m.in. BRE Bank, Egis, Solaris Bus & Coach, Schneider Electric, Vistula czy Volvo – dodaje Tomasz Samagalski, dyrektor sprzedaży w firmie Hogart BI.

    Podobny status mają pozostali współzałożyciele Business Intelligence Experts Alliance. Zrealizowali oni ponad 400 projektów opartych na platformie QlikView, m.in. w Audi, Alstom, Deutsche Bank, Gerber Technology, HSBC, Hyundai Heavy Industries, Imperial Tobacco, JPMorgan Chase, Morgan Stanley, Nestle i Vodafone.

    – Żadna organizacja zajmująca się nową generacją BI nie może się pochwalić choćby zbliżonym doświadczeniem. Ten know-how chcemy teraz efektywnie wykorzystać przy międzynarodowych projektach. Mamy do tego wszystkie niezbędne argumenty. Sprzyjają nam też główne trendy w globalnej gospodarce – przekonuje Marek Grzebyk.

    Jak wynika z danych Gartner Group, wartość światowego rynku BI in-memory wzrośnie z dotychczasowych 600 mln USD do ponad miliarda USD w 2013 r.

    Z kolei IDC prognozuje w czerwcowym raporcie „Worldwide Business Analytics Software 2012–2016 Forecast and 2011 Vendor Shares”, że na skutek rosnącej liczby danych i skomplikowania procesów biznesowych przez kolejne 4 lata dynamika popytu na rozwiązania analityczne powinna się utrzymać na poziomie 10%.

    Ten popyt będą generować nie tylko globalne korporacje, które korzystają z rozwiązań Business Intelligence in-memory i chcą dokonać rolloutów w zagranicznych oddziałach, ale też firmy z polskim kapitałem, umacniające swoją pozycję na zagranicznych rynkach.

    – Dzięki wdrożeniom agile oraz unikalnym cechom QlikView potrafimy szybko i skutecznie, bo zaledwie w ciągu kilku tygodniu, dostarczyć naszym klientom działające rozwiązanie. W czasach kryzysu to niezbędny warunek inwestowania w BI. Dzięki temu można rozwinąć skrzydła nawet w trudnych czasach – dodaje Marek Grzebyk.