GRAHAM z systemem IFS Applications

Firma GRAHAM, działająca w branży budownictwa, zarządzania majątkiem i projektów inwestycyjnych, wybrała system IFS Applications jako swoje nowe rozwiązanie klasy ERP. Umowę podpisano w marcu, a projekt jest obecnie w toku.

GRAHAM jest zaliczany do największych przedsiębiorstw budowlanych i usługowych w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Firmę wyróżnia połączenie tradycyjnych wartości i umiejętności z profesjonalnym zarządzaniem. Głównym motorem wzrostu firmy są usługi z zakresu obsługi serwisowej i utrzymania budynków (facility management).

Na początku swojej drogi GRAHAM stanął w obliczu problemów typowych dla szybko rozwijających się firm, takich jak: brak możliwości wymiany informacji, różne sposoby pracy w poszczególnych działach i oddziałach, mnóstwo czasu i wysiłku poświęcanego na wydobycie użytecznych informacji z niezintegrowanych systemów. Dyrektor finansowy grupy Steven Creighton postawił sobie za cel zwiększenie integracji systemów informatycznych, aby uzyskać większą wydajność i stworzyć podstawy do dalszego szybkiego wzrostu.

– Szukaliśmy takiego rozwiązania, które na jednej platformie udostępnia funkcjonalność potrzebną w różnych obszarach naszej działalności – powiedział Creighton. – Wiedzieliśmy, że IFS współpracuje z niektórymi naszymi partnerami i byliśmy ciekawi, w jaki sposób mógłby pomóc w osiągnięciu naszych celów biznesowych. Zakres oferty firmy IFS pozwala nam w pełni zintegrować oba obszary działalności – budownictwo i zarządzanie majątkiem trwałym – w jednym systemie.

IFS wygrał kontrakt, pokonując m.in. konkurencyjne rozwiązania firm SAP i Microsoft. Proces selekcji obejmował całodniowe i całotygodniowe warsztaty z udziałem pracowników firmy GRAHAM oraz końcową prezentację przed zespołem odpowiedzialnym za wybór rozwiązania.

Paul Massey, dyrektor zarządzający IFS Europe West, powiedział: – System IFS Applications to idealne rozwiązanie dla firmy GRAHAM. Jako przedsiębiorstwo koncentrujące się na projektach i myślące przyszłościowo, GRAHAM zdaje sobie sprawę, że zmniejszenie czasu potrzebnego na czynności administracyjne i poprawa efektywności ułatwi firmie zrównoważony rozwój nawet w czasie spowolnienia gospodarczego.

Wdrożenie systemu odbędzie się w kilku etapach. Pierwszy etap ma się zakończyć na początku 2013 r.