Comarch Mobile w Texpol

Texpol sp. z o.o., producent i dystrybutor artykułów metalowych i narzędzi, zoptymalizował i usprawnił funkcjonowanie swojej sieci przedstawicieli handlowych dzięki wdrożeniu Comarch Mobile – Mobilny Sprzedawca na platformie Android. To pierwsze referencje dla aplikacji, która miała premierę z końcem grudnia 2011 r.

Comarch Mobile – Mobilny Sprzedawca to jedna z pierwszych na polskim rynku aplikacji SFA (Sales Force Automation) stworzona w tej technologii. Aplikacja będzie pomagać w codziennych działaniach przedstawicieli działu sprzedaży, pracujących głównie w podróży i w siedzibach klientów.

– Warto podkreślić, że aplikacja nie była tworzona w warunkach laboratoryjnych, ale na bazie praktycznych doświadczeń. Dlatego przedstawiciele handlowi, którzy kiedykolwiek używali urządzeń opartych na systemie operacyjnym Android, dzięki dużej intuicyjności aplikacji, będą mogli w bardzo krótkim czasie rozpocząć działanie na Comarch Mobile – Mobilny Sprzedawca – wyjaśnia Piotr Budzinowski, product manager systemów ERP w firmie Comarch.

Texpol sp. z o.o. jest firmą produkcyjno-handlową działającą na terenie polski południowo- wschodniej. Oferuje ponad 12 tys. pozycji asortymentu branży metalowo-przemysłowej. Bogato zróżnicowana oferta skierowana jest zarówno do hurtowni, jak i sklepów metalowych, składów budowlanych, firm handlowych, usługowych i produkcyjnych.

Duży wpływ na rozwój sieci dystrybucyjnej Texpol ma sieć przedstawicieli handlowych. Niestety ograniczenia technologiczne aplikacji, która dotychczas wspierała ich pracę, spowodowały, że zarząd przedsiębiorstwa rozpoczął poszukiwania nowych możliwości i nowych rozwiązań informatycznych, które umożliwiałyby firmie realizację strategii dynamicznego rozwoju.

– W odpowiedzi na nasze potrzeby firma Comarch zaproponowała współpracę w zakresie wdrożenia nowej aplikacji – Comarch Mobile – Mobilny Sprzedawca na systemie Android. Firma Comarch współpracowała z nami już w fazie projektowania tej aplikacji, co pozwoliło uwzględnić nasze sugestie już w pierwszej wersji aplikacji – mówi Kazimierz Kojder, prezes zarządu Texpol sp. z o.o. – To, na czym najbardziej nam zależało, to intuicyjność i szybkość działania aplikacji, i to osiągnęliśmy w nowej aplikacji Comarch Mobile – Mobilny Sprzedawca. Filtrowanie listy ponad 12 tys. towarów, które jest bardzo istotne w procesie wystawiania dokumentu, działa bardzo szybko. Wzbogacenie szybkiego wyszukiwania towarów o nowe możliwości, m.in. o możliwość wyszukiwania głosowego, zwiększyło elastyczność oraz wydajność pracy naszych przedstawicieli handlowych.

Dzięki intuicyjności aplikacji zaczęli z niej szybko korzystać pracownicy firmy Texpol, a praca dotykowa (dotychczas przedstawiciele używali PDA obsługiwanego rysikiem) przyspieszyła wystawianie dokumentów oraz poprawiła komfort pracy na urządzeniach mobilnych. Z kolei możliwość podglądu zdjęć oraz pełna informacja o towarach pomaga przedstawicielom handlowym firmy Texpol budować jeszcze lepsze relacje z odbiorcami.

Comarch Mobile – Mobilny Sprzedawca jest w naturalny sposób zintegrowany z systemem ERP – Comarch CDN XL. Wszystkie dane, na których operuje aplikacja, pobierane są wprost z Comarch CDN XL. Informacja raz wprowadzona informacja do systemu jest dostępna w wielu kanałach sprzedaży, w tym również w Comarch Mobile – Mobilnym Sprzedawcy.

Wdrożenie Mobilnego Sprzedawcy w firmie Texpol zapewniło zwiększenie liczby dziennie wystawianych zamówień, skrócenie czasu obsługi kontrahentów, zwiększenie efektywności i wielkości sprzedaży sieci przedstawicieli handlowych (np. poprzez możliwość wyświetlania zdjęć podczas wizyty, szybkie wyszukiwanie towarów), zmniejszenie ilości błędnie wystawianych zamówień oraz zwiększenie satysfakcji przedstawicieli korzystających z aplikacji.