Comarch CDN XL w produkcji i dystrybucji

Dynamicznie rozwijająca się spółka z branży cukierniczej, Dagny – producent słodyczy dla sieci Tesco i Carrefour, podjęła decyzję o kompleksowym wdrożeniu Comarch CDN XL. Implementację systemu klasy ERP prowadzi firma Infortes z Wrocławia.

W 2006 r. zarząd spółki Dagny rozpoczął trudny proces restrukturyzacji i zatrudnił zespół specjalistów do przeprowadzenia niezbędnych analiz i zmian. Nieodzownym wymogiem dalszego rozwoju firmy stało się kompleksowe wsparcie informatyczne.

– Dziś stoimy u progu zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Postawiliśmy na doświadczonych specjalistów, sprawdzoną kadrę i informatyczne wsparcie. Cel, który chcemy osiągnąć w tym roku, to bezproblemowe przejście z systemu „każdy pracuje u siebie” na system „nowoczesna informacja należy do całej spółki” – mówi Krzysztof Mazurek, szef marketingu w Dagny.

System Comarch CDN XL zapewni dostęp do rzetelnej informacji, dzięki której przedsiębiorstwo może podejmować optymalne decyzje dotyczące planów produkcyjnych, rozwoju oferty produktowej czy strategii sprzedażowej.

Zakres wdrożenia obejmuje wszystkie strefy funkcjonalne przedsiębiorstwa. Implementowane moduły to m.in. Produkcja, Zamówienia, Handel-Sprzedaż, Import, Księgowość, Środki Trwałe, Business Intelligence, CRM, Comarch Mobile, ECOD oraz HR – Płace i Kadry. Firma Dagny postawiła na internetową platformę B2B.

Obecnie trwa w Nysie analiza przedwdrożeniowa, a uruchomienie pierwszych modułów, na których pracować będzie 11 jednoczesnych użytkowników, zaplanowano na drugą dekadę stycznia 2011 r.

* * *

Z systemu ERP Comarch CDN XL korzysta również Farbex, jedna z największych firm dystrybuujących w Polsce farby, lakiery, glazury, terakoty oraz materiały budowlane. Implementację systemu zrealizował warszawski odział wdrożeń Comarch CDN XL.

Farbex korzysta z systemu Comarch CDN XL od 2005 r., początkowo jedynie z modułu Księgowość. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa konieczne stało się uporządkowanie zachodzących w nim procesów za pomocą efektywnego systemu wspomagającego zarządzanie firmą na wszystkich jej szczeblach. Zarząd Farbex podjął zatem decyzję o wdrożeniu pozostałych modułów Comarch CDN XL.

Farbex działa w strukturze oddziałowej, potrzebował więc zintegrowany systemu z centralną bazą danych, aby sprzedaż, zakupy oraz magazyny powiązać bezpośrednio z księgowością i biurem zarządu, co pozwoliłoby usprawnić przepływ informacji i zdobywać na bieżąco materiały do analiz prowadzonych przez zarząd firmy.

– Dzięki centralnej bazie i możliwości pracy online dla wszystkich działów i oddziałów firmy, w tym także marketów, uzyskaliśmy natychmiastowy dostęp do aktualnych danych z poszczególnych obszarów przedsiębiorstwa, co skutecznie usprawniło kontrolę kosztów firmy i obecnie pozwala nam planować dalszy jej rozwój – mówi Krzysztof Tarkowski, prezes Farbex.

Dzięki wdrożeniu systemu Comarch CDN XL firmie udało się otworzyć nowe kanały sprzedaży oferowane przez portal Business to Business (B2B), który zapewnia zdalną obsługę sieci sprzedaży. Dzięki Pulpitowi Kontrahenta każdy uprawniony klient za pomocą przeglądarki internetowej ma wgląd do oferty Farbex – może złożyć zlecenie zakupu, monitorować stan realizacji zamówień oraz płatności. (ej)