Badania IFS: Facebook w fabryce…

Firma IFS opublikowała wyniki badań sugerujące spadek zainteresowania integracją systemów do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) z portalami społecznościowymi.

54,8% respondentów uznało dostęp do mediów społecznościowych za potencjalnie istotny czynnik, brany pod uwagę podczas wyboru systemu ERP w przyszłości. W 2010 r. przekonanie takie wyrażało 58% ankietowanych.

Według eksperta z IFS Labs, zajmującego się koncepcją tzw. przedsiębiorstwa 2.0, opinie te pokrywają się z podejściem firmy IFS do kwestii mediów społecznościowych w systemie ERP.

– Integracja całych portali społecznościowych z systemem ERP wydaje się coraz mniej ciekawym pomysłem, rośnie za to zainteresowanie konkretnymi użytecznymi funkcjami oraz metodami komunikacji, które urzekły rzesze fanów mediów społecznościowych – powiedział dyrektor działu IFS Labs, David Anderson.

Analiza opiera się na wynikach ankiety przeprowadzonej w sierpniu 2013 r. w gronie ponad 200 przedstawicieli kadry zarządzającej ze średnich i dużych firm z sektora przemysłowego. Porównanie spostrzeżeń z podobnych badań zrealizowanych w 2010 r. wykazuje, że choć zainteresowanie integracją systemów ERP z mediami społecznościowymi jest wciąż żywe, to jednak maleje. W różnych sektorach coraz większą popularność zdobywa obecnie koncepcja tzw. przedsiębiorstwa 2.0, która zakłada wykorzystanie technologii mediów społecznościowych w środowisku biznesowym.

– Firma IFS w dużym stopniu angażuje się w rozwój koncepcji przedsiębiorstwa 2.0, ponieważ narzędzia mediów społecznościowych, portale wiki i blogi są bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze – powiedział David Anderson.

IFS Labs, część działu IFS Research & Development, poszukuje sposobów biznesowego zastosowania zdobyczy technologii użytkowej z myślą o tworzeniu wygodnego w obsłudze i atrakcyjnego oprogramowania dla przedsiębiorstw.

– Elementy koncepcji przedsiębiorstwa 2.0 włączyliśmy już do naszego systemu ERP – IFS Applications – w postaci rozwiązania IFS Talk. Nie zakłada ona jednak integracji z publicznymi portalami społecznościowymi. Jest to raczej przykład wykorzystania funkcji, do których użytkownicy się przyzwyczaili i które uważają za atrakcyjne w takich witrynach, jak Facebook czy Yammer. Pozwala to efektywniej i bardziej intuicyjnie komunikować się w bezpiecznym środowisku. Ponadto zwiększa poziom wykorzystania systemu, a ponieważ aplikacja działa bezpośrednio w infrastrukturze przedsiębiorstwa, pomaga budować bazę wiedzy firmy – wyjaśnia David Anderson.