Akcja oszczędzanie rozpoczęta

    Większość biur rozpoczyna szukanie oszczędności od wprowadzenia ścisłej kontroli ilości wydruków. Nie przynosi to jednak oczekiwanych rezultatów. Jak zatem skutecznie zaoszczędzić nawet 50 – 70 proc. wydatków na materiały eksploatacyjne do drukarek?

    Biuro rachunkowe pana Krzysztofa zatrudnia 10 osób. Miesięcznie firma wykonuje ok. 2 500 wydruków, zużywając rocznie 15 kartridży. Roczny budżet pana Krzysztofa na materiały eksploatacyjne wytwarzane przez producenta drukarki wynosił do te pory 3 090 zł. Właściciel biura chcąc zmniejszyć te koszty postanowił ograniczyć liczbę wydruków. Czy słusznie? Z obserwacji jednego z producentów materiałów eksploatacyjnych do drukarek wynika, że przedsiębiorcy są przekonani, że ścisła kontrola wydruków sprawi zmniejszenie kosztów biura. – Niestety w praktyce w przypadku wielu firm ograniczenie liczby wydruków nie przynosi oszczędności, których oczekują właściciele biur – mówi Kamila Yamasaki, prezes zarządu Black Point S.A. Przyczyna jest bardzo prosta: większość pracowników woli przeglądać wydrukowane dokumenty niż czytać je na ekranie monitora. Trudno więc wdrożeniem jednej procedury zmienić świadomość i przyzwyczajenia pracowników.

    Alternatywne oszczędzania

    Kiedy nie działają standardowe działania, czas zastosować alternatywne rozwiązania. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na oszczędności w biurze jest korzystanie z alternatywnych materiałów eksploatacyjnych. – Oferowane przez nas kartridże dzięki niższej cenie i wyższej wydajności dają znaczne obniżenie kosztów stałych, związanych z materiałami eksploatacyjnymi do drukarek, nie zmuszając przy tym pracowników biura do utraty jakości wydruków, na której im zależy – zapewnia Kamila Yamasaki. Jak dodaje, w czasach spowolnienia gospodarczego producenci alternatywnych kartridży odnotowują wzrost zainteresowania swoimi produktami. Wynika to z tego, że część przedsiębiorców już wie, gdzie szukać oszczędności.

    Skalkuluj swoje oszczędności

    Większość przedsiębiorców prowadzących biura zadaje proste pytanie – ile zaoszczędzę? Z myślą o nich firma Black Point umieściła na swojej stronie bardzo przydatne narzędzie: kalkulator oszczędności. Pozwala on na dokładne obliczenie kwoty, którą może zaoszczędzić biuro korzystając z alternatywnych materiałów. – Zależało nam na udostępnieniu narzędzia, pozwalającego na precyzyjnie policzenie kwoty, która pozostanie w kieszeni przedsiębiorcy i pozwoli mu na realne oszczędności – zaznacza Kamila Yamasaki. Kalkulator oszczędności to uniwersalne urządzenie, które porównuje ceny produktów i ich wydajność, a także oblicza koszt wydruku jednej strony, kalkulując oszczędności, jakie na przykładzie produktów Black Pointa daje stosowanie materiałów alternatywnych.

    Aby policzyć oszczędności, wystarczy znaleźć kod kartridża alternatywnego do swojej drukarki. Można go zidentyfikować wpisując symbol lub model naszego urządzenia w wyszukiwarkę “szukaj produktu”. Następnie należy wybrać ten kod na liście kalkulatora oszczędności i obliczyć kwotę, którą można zaoszczędzić. – Zależało nam na jak największej użyteczności narzędzia, dlatego w kalkulatorze umieszczone są kartridże do drukarek, z których biura korzystają najczęściej – mówi Kamila Yamasaki. Kalkulator bazuje na sugerowanych cenach detalicznych, jednak możliwe jest wprowadzenie innych cen uzyskanych w sklepach i ponowne przeliczenie kosztów oraz porównanie ilości uzyskiwanych wydruków. Przydatną opcją aplikacji jest także możliwość bezpośredniego wydrukowania otrzymanego zestawienia.

    Pan Krzysztof obliczył, że kupując rocznie 15 kartridży alternatywnych, nie tracąc na jakości swoich wydruków, zaoszczędzi 1 305 zł. Do tego dochodzą oszczędności związane z wydajnością kartridży. Używane do tej pory przez biuro pana Krzysztofa kartridże miały wydajność 2500 wydruków, wydajność alternatywnego materiału Black Point to 3200 wydruków. Biorąc pod uwagę tę różnicę, pan Krzysztof rocznie zużyje niecałe 12 tonerów. Dzięki temu łączna oszczędność biura pana Krzysztofa, według wyliczeń kalkulatora Black Point, wyniesie 1 695,50 zł, czyli 54,87% proc. budżetu wydawanego do tej pory na materiały eksploatacyjne. Czy wiesz, ile dzięki podobnym działaniom może zaoszczędzić Twoje biuro?