Współpraca IFS 360 Scheduling z firmą Intergraph

Firma IFS 360 Scheduling podpisała umowę o współpracy z firmą Intergraph (z siedzibą w Huntsville, stan Alabama, USA), dostawcą oprogramowania do wizualizacji w zastosowaniach inżynieryjnych oraz geoprzestrzennych. Efektem współpracy ma być innowacyjne rozwiązanie z zakresu planowania i optymalizacji, które zapewni zwiększenie produktywności i poprawę jakości obsługi klienta w przedsiębiorstwach z sektora użyteczności publicznej.

Według opracowania firmy Gartner „technologie z dziedziny pracy mobilnej umożliwiają większą skuteczność działania w terenie w zakresie zarządzania pracownikami i zasobami, a także poprawę poziomu obsługi klienta. W wielu przypadkach zakładany jest okres zwrotu z projektu wynoszący 1 rok oraz rentowność przedsięwzięcia wynosząca powyżej 100% w stosunku rocznym” (Gartner, Inc., „Applying Mobile Workforce Technology”, autor Leif-Olof Wallin, kwiecień 2008 r.).

Firma Intergraph wykorzysta w swoich rozwiązaniach do zarządzania mobilnym personelem mechanizm planowania dynamicznego (Dynamic Scheduling Engine – DSE) opracowany przez firmę IFS 360 Scheduling. Mechanizm DSE uwzględnia kompetencje pracowników, zawarte umowy dotyczące poziomu usług (SLA), priorytet zadania, czas dojazdu, opóźnienia związane z natężeniem ruchu, zwolnienia chorobowe, zlecenia nowych prac, a także wiele innych czynników, co pozwoli na optymalne planowanie pracy w dowolnym okresie. Ze względu na częste zmiany sytuacji w ciągu dnia mechanizm przelicza i optymalizuje harmonogram w czasie rzeczywistym. Mechanizm DSE może być stosowany zarówno w przypadku planowania długoterminowego, jak i krótkoterminowego, a w celach prognostycznych i planowania z wyprzedzeniem można analizować dane z harmonogramów z okresu kilku tygodni czy nawet miesięcy.

– W warunkach dużej konkurencji skuteczne zarządzanie zasobami mobilnymi jest niezbędne w przypadku każdej firmy z branży użyteczności publicznej, która chce osiągnąć sukces – twierdzi Hank Dipietro, wiceprezes działu ds. sektora użyteczności publicznej i komunikacji w firmie Intergraph. – Zaawansowane opcje oferowane przez IFS 360 Scheduling jeszcze bardziej ułatwią naszym klientom optymalizację ich działalności i zwiększenie wydajności.

– Zaawansowane technologie z dziedziny planowania pomagają organizacjom szybciej reagować na sytuacje awaryjne, zapewnić odpowiedni poziom obsługi klienta, zwiększać produktywność, zmniejszać koszty wynikające z nieuzasadnionych wyjazdów i przestojów, a także osiągnąć przewagę nad konkurencją – twierdzi Laurent Othacéhé, prezes firmy IFS 360 Scheduling.