Infor, wiodący dostawca aplikacji biznesowych działających w chmurze i specjalizowanych dla różnych branż, poinformował, że francuska firma Morel, specjalizująca się w projektowaniu i produkcji opraw okularowych, rozszerza wdrożenie rozwiązania Infor M3 Fashion na dziewięć swoich spółek za granicą.
Morel, założona w 1880 r. we Francji (w regionie Jura), jest firmą modową o silnej tożsamości, całkowicie niezależną, której wzrost we Francji i na arenie międzynarodowej nastąpił przez przejęcie jej dystrybutorów za granicą (w Holandii, Belgii, Włoszech, Hiszpanii i Portugalii). Celem tych akwizycji jest zapewnienie obecności i optymalnej reprezentacji na terytorium każdego państwa, biorąc pod uwagę, że 75% obrotów firmy generowane jest na arenie międzynarodowej.
Projekt wdrożenia aplikacji Infor M3 Fashion ERP rozpoczął się w 2016 r., system został skutecznie uruchomiony w kwietniu 2018 r. w 130-osobowej firmie. Partner Infor, Hetic 3 (dawniej HELANT), specjalista w zakresie Infor M3, przejął projekt od fazy komercjalizacji, zastępując dotychczasowe rozwiązanie, którego elastyczność i funkcjonalność przestały odpowiadać ambicjom firmy Morel.
„Projekt M3 Fashion to strategiczna inicjatywa pochodząca prosto od naszego najwyższego kierownictwa” – mówi Laurent Chevalier, dyrektor IT w Morel. „Konkurencja ze strony dostawców tanich opraw okularowych była tak duża, że wielu aktywnych francuskich graczy w naszym sektorze zniknęło. Dzięki naszej silnej tożsamości, zdolności do ciągłego oferowania nowych produktów (prawie 1500 nowych pozycji katalogowych rocznie) oraz spójnemu, solidnemu i zrównoważonemu projektowi informatycznemu, byliśmy w stanie poradzić sobie z konkurencją i znacznie rozszerzyć naszą działalność. ”
Międzynarodowe ambicje Morel skłoniły firmę do wybrania narzędzia, które można wdrożyć w każdym z regionów gdyż jest dostosowane do lokalnych regulacji i przepisów – w szczególności w kwestiach podatkowych – oraz które zagwarantuje sprawną i szybką komunikację z centralą. Ma to na celu zapewnienie, że administracja, planowanie przepływu pracy i relacje biznesowe są doskonale dopasowane do wymagań firmy.
„Jesteśmy bardzo dynamiczną firmą high-tech (wtryski 3D, bezśrubowe ramy itp.), z różnorodnymi procesami biznesowymi, zawsze w czołówce trendów projektowych, a także bardzo nowoczesną marką pod względem planowania i rozwoju produktu. Fakt, że nadal prowadzimy działalność w tym szczególnie konkurencyjnym sektorze, zawdzięczamy tożsamości marki, ale jestem pewien, że również naszej wizji zarządzania w zakresie systemów informatycznych. Potrzebujemy rozwiązania, które jest idealnie dostosowane do naszej działalności w branży modowej ”- kontynuuje Laurent Chevalier. „Od ogólnego, jednoosobowego, jednojęzycznego, jednomiejscowego rozwiązania wewnętrznego, które zaspokajało potrzeby rynku, jakie znaliśmy 30 lat temu, przeszliśmy do nowoczesnego, elastycznego i skalowalnego rozwiązania. Infor M3 Fashion oferuje przyjazny interfejs użytkownika oraz bogate i precyzyjne funkcje, zwłaszcza w zakresie zarządzania stylem. Wdrożenie rozwiązania zdecydowanie oznacza istotny krok w rozwoju naszej firmy”.
Z perspektywy firmy Infor projekt jest częścią strategii ciągłego rozwoju w tzw. „mikro-branżach”, demonstrując zdolność Infor do zaspokajania specyficznych potrzeb i dostosowywania systemów do wymagań danego sektora i klienta, czy to we wdrożeniu tradycyjnym, czy w chmurze.
„Klient taki jak Morel doskonale ilustruje naszą zdolność do reagowania na bardzo specyficzne żądania za pomocą dedykowanego rozwiązania – w tym przypadku dedykowanego sektorowi mody” – mówi Laurent Jacquemain, starszy wiceprezes i dyrektor generalny Infor w Europie Południowej. „Dzięki naszemu partnerowi Hetic 3 udało nam się stworzyć rozwojowy projekt, najpierw na rodzimym rynku, następnie na arenie międzynarodowej, z wdrożeniem w dziewięciu placówkach za granicą, od chwili obecnej do 2021 r. Wdrożenie to pomoże firmie Morel zarządzać swoimi działaniami z dużą wydajnością i sprawnością.”
Źródło: Infor