Firma IT.integro zakończyła upgrade systemu Microsoft Dynamics NAV w firmie Farutex ze Szczecina. Instalacja obejmowała ponad 150 użytkowników nazwanych, dodatkowym celem było wdrożenie nowej funkcji (Service Management) do obsługi umów z klientami oraz kontroli wypożyczania sprzętu będącego w użytkowaniu u klientów, np. lodówki, frytkownice. – O skali przedsięwzięcia świadczy fakt, że dzięki Microsoft Dynamics NAV firma Farutex wystawia ok. 4000 dokumentów sprzedaży dziennie, które dzięki szybkiemu automatycznemu księgowaniu zapewniają sprawną obsługę dostaw – to jedna z najważniejszych korzyści wdrożenia systemu – ocenia Mariusz Gościniak, Senior-Konsultant IT.integro.
Farutex jest firmą wielooddziałową. Dzięki centrom kompetencyjnym płynnie realizowany jest proces zamawiania, wydań i fakturowania w 10 oddziałach w Polsce. Zapewniono także dokładniejsze rozliczanie kierowców, którzy rozwożą produkty do klientów, oraz wdrożono funkcję rozbudowanych analiz biznesowych (Business Intelligence), co zapewni jeszcze szybszą i precyzyjniejszą kontrolę wyników działania firmy (koszty, obroty, zyski). Konsultanci IT.integro wdrożyli również moduł obsługi wymiany danych EDI XML, który usprawnia wymianę informacji pomiędzy dostawcami (Farutex wprowadził własny system wymiany informacji, podobnie jak to robią sieci handlowe) oraz generowanie dokumentów elektronicznych dla nabywców (np. dla sieci Orlen). Nowa wersja systemu Dynamics NAV daje firmie FARUTEX nowe możliwości, m.in. udoskonaloną nawigację poprawiającą płynność obsługi systemu oraz funkcję optymalizującą dział sprzedaży (np. informacja online o marży i statystykach nabywców).
Obecnie trwają prace nad wprowadzeniem modułu MRP dla firm handlowych (Moduł Kupca – rozwiązanie umożliwiające sprawne działanie w zakresie zamawiania towarów u dostawców), WMS (rozszerzenia modułu o funkcje Dostaw i Przyjęć), Homebankingu (przelewy i wpłaty) oraz Intrastatu (instalacja modułu oraz eksport XML). Każda z tych funkcji zapewnia optymalizację zarządzania zasobami – od finansowych do materiałowych i ludzkich, zwiększając produktywność przedsiębiorstwa i zwrot z inwestycji w zakresie systemu IT.
Firma Farutex – Serwis Gastronomiczny zajmuje się dystrybucją żywności dla segmentu HoReCa w Polsce. Od początku działalności w 1991 r. rozszerzała swój zasięg otwierając oddziały na terenie całej Polski, w Szczecinie, Zielonej Górze, Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie, Gdańsku, Będzinie, Krakowie, Lublinie i Bydgoszczy. W ofercie ma ponad 3 tys. produktów mrożonych, schłodzonych i suchych, w tym wiele specjalistycznych, przeznaczonych dla gastronomii i niedostępnych w ofercie detalicznej. Ponadto firma zajmuje się sprzedażą specjalistycznych urządzeń gastronomicznych, takich jak: zamrażarki gastronomiczne wyposażone w roboczy blat, frytownice, witryny do sprzedaży lodów gałkowych. Współpracuje m.in. z IKEA Retail, PKN Orlen, BP Polska, hotelami: Accor, Radisson, Qubus, Gołębiewski oraz restauracjami Dominium Pizza.