Rozwiązanie IFS Applications wspiera w spółce SITS z Brodnicy zarządzanie procesem produkcji i dystrybucji mebli, integruje działy i ułatwia kontrolę działalności przedsiębiorstwa.
SITS to szwedzko-polska spółka powstała z połączenia dwóch firm – SITS i CIMIR. Oferta obok skandynawskich mebli IKEA zawiera rodzinę nowoczesnych, funkcjonalnych mebli tapicerowanych SITS, przeznaczonych głównie na eksport. Meble dostarczane są do krajów Skandynawii, Europy Zachodniej, a także Azji i USA. Firma coraz dynamiczniej wkracza również na polski rynek, wykorzystując dobrą koniunkturę i stale rosnący popyt w obszarze budownictwa jednorodzinnego i dużych mieszkań. Realizuje tygodniowo zamówienia na prawie 4000 artykułów, często są to zlecenia wykonania jednego, niepowtarzalnego mebla.
Specyfika produkcji wymaga odpowiedniego zarządzania, wspomaganego przez właściwy system IT. SITS dołączył do grona klientów IFS dwa lata temu. Wtedy podpisano umowę na wdrożenie modułów IFS Finanse, IFS Dystrybucja oraz IFS Produkcja. Od marca 2007 r. z systemu IFS Applications w SITS korzysta 93 użytkowników. Trwa gromadzenie wszystkich potrzebnych danych umożliwiających prognozowanie popytu i wielkości produkcji.
Poza usprawnieniem procesu zarządzania produkcją i dystrybucją mebli SITS zamierza poprawić jakość pracy i ulepszyć proces zakupów. W tym celu w grudniu 2007 r. rozpoczęto wdrożenie zaawansowanego rozwiązania IFS Dystrybucja obejmującego Harmonogramowanie Zakupów i Sprzedaży oraz Planowanie Popytu.
Spółka ma w planach wdrożenie IFS CRM, aby poprawić jakość obsługi klientów. W przyszłości zamierza wdrożyć IFS Analizę Zarządczą – w tym zrównoważoną kartę wyników, co pozwoli na dokładniejszą ocenę jej pozycji na rynku.