SAP CRM On-Demand

Firma SAP AG rozszerzyła zastosowanie mySAP CRM (mySAP Customer Relationship Management) o system CRM dostępny na żądanie. SAP CRM On-Demand zaprojektowano dla dużych i średnich firm do zarządzania sprzedażą, serwisem i marketingiem przez Internet za pomocą prostej w obsłudze aplikacji. Oprogramowanie jest oferowane w modelu licencjonowania opartego na subskrypcji.

SAP stworzył pierwsze hybrydowe rozwiązanie CRM, łączące oba modele wdrożenia – dostępne na żądanie (on-demand) i lokalne (on-premise) – oraz umożliwiające integrację z innymi aplikacjami biznesowymi. Aby udostępnić tę koncepcję biznesową, firma SAP zastosowała innowacyjny model „Isolated Tenancy”, gwarantujący zarówno wysoką dostępność i niskie ryzyko charakterystyczne dla metody jednomandantowej (single-tenancy), jak i wydajność oraz szybkość wdrożenia architektury wielomandantowej (multi-tenancy). Użytkownicy mogą rozwijać swoje rozwiązanie CRM, aby dopasować je do potrzeb biznesowych oraz strategii związanych z klientami, unikając ograniczeń specyficznych dla modelu na żądanie typu „pure play”.

SAP udostępnił już pierwszą z aplikacji dostępnych na żądanie – SAP Sales Sales ondemand do zarządzania klientami, kontaktami i analizami sprzedaży. Firma planuje udostępnienie w tym roku kolejnych ofert na żądanie z zakresu CRM, obejmujących produkty marketingowe i serwisowe.

Partnerem w zakresie usług hostingowych dla pierwszej oferty on-demand SAP jest IBM, który dostarcza bezpieczne usługi hostingowe na bazie serwerów IBM oraz połączenia z techniką bazy danych DB2. Rozwiązanie SAP zostanie udostępnione na platformie IBM Applications On Demand Platform, która umożliwi automatyzację hostingu aplikacji oraz zarządzania aplikacjami. Ponadto firma IBM będzie wspierała SAP usługami konsultingowymi, aby pomóc klientom w wykorzystaniu rozwiązania CRM.

Rozwiązanie SAP Sales dostępne na żądanie jest już oferowane na całym świecie, aktualnie w języku angielskim i niemieckim. Dodatkowe wersje językowe, między innymi w językach: francuskim, japońskim, portugalskim, hiszpańskim i chińskim, będą dostępne w drugim kwartale 2006 roku.

www.sap.com/crm