Rozwiązanie 360 Scheduling w ofercie IFS

W wyniku przejęcia 360 Scheduling firma IFS rozszerza ofertę dla klientów z sektora usług i zarządzania majątkiem o rozbudowane funkcje harmonogramowania i optymalizowania pracy personelu mobilnego.

– Dodanie rozwiązania 360 Scheduling do IFS Applications pozwoli firmom wykorzystać zintegrowane, globalne rozwiązanie do optymalizacji pracy personelu mobilnego. Dzięki możliwości definiowania scenariuszy o najniższych kosztach lub najlepszym poziomie obsługi klienta rozwiązanie daje użytkownikowi pełną kontrolę nad poziomem usług oraz rentownością – powiedział Thomas Säld, wiceprezes ds. badań i rozwoju w korporacji IFS.

Harmonogramowanie i optymalizowanie pracy setek serwisantów w rozproszonych geograficznie obiektach jest nie lada wyzwaniem. Przydzielone zadania mogą zostać ukończone wcześniej lub później niż zaplanowano, optymalizacja tras wymaga uwzględnienia czasu podróży, a harmonogram często bywa zakłócany przez nieprzewidziane zdarzenia. W dodatku aby wykonać swoje zadania, serwisanci muszą mieć odpowiednie kwalifikacje, narzędzia i części zamienne.

Wiele czynności serwisowych zleca się dziś firmom zewnętrznym. Zadania, których może być kilka tysięcy dziennie, często przekazywane są bezpośrednio z systemów monitorujących właściciela obiektu do systemu harmonogramowania dostawcy usług. Umowy dotyczące poziomu usług (Service Level Agreement – SLA) między właścicielem obiektu a dostawcą usług określają czas reakcji, dostępność, jakość i inne obszary. Niewypełnienie tych zobowiązań wiąże się z karami umownymi – to kolejny czynnik, który może mieć wpływ na harmonogramowanie.

Ścisłe wyznaczanie tras jako ograniczenie planistyczne, które zmniejsza niekorzystny wpływ na środowisko, można równoważyć z wypełnianiem umów SLA. Dane wyjściowe można analizować według takich wskaźników wydajności, jak efektywność zasobów, średnia długość podróży na zadanie oraz wykorzystanie zasobów. Jeśli na przykład firma dąży do 80-procentowego wykorzystania zasobów oraz 90-procentowego wypełniania umów SLA, monitor kluczowych wskaźników wydajności (KPI) zareaguje, kiedy stopień realizacji celów będzie niższy od zdefiniowanego procentowego progu.

Rozwiązanie 360 Scheduling ma interfejs XML Web Services i może być udostępniane na żądanie przez Internet jako usługa przetwarzania w „chmurze” (cloud computing). Oznacza to, że firmy, które nie korzystają z IFS Applications, mogą uzyskać dostęp do tej usługi i zacząć optymalizować pracę personelu, aby lepiej spełnić wymagania i oczekiwania swoich klientów. (ej)