QAD podąża za klientem

Polski oddział QAD zamknął 2004 rok wynikiem o 25% lepszym niż w minionym roku (wyrażanym w dolarach amerykańskich). Przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 10 mln USD. Strategia firmy przewiduje większą koncentrację na klientach międzynarodowych o globalnej skali działania, którzy rozwijają swoją działalność w regionie Europy Centralnej i Wschodniej.

W minionym roku QAD Polska pozyskał 15 nowych klientów. Do najważniejszych projektów należały implementacje realizowane w firmach: Polytec Interior i zakładach grupy Valeo wytwarzających podzespoły dla rynku motoryzacyjnego, Bester – oddział Lincoln Electric dostarczającej urządzenia przemysłowe, AXA-MAG produkującej okucia budowlane, FAM Technika Odlewnicza, Nutricia, dostawcy odżywek dla dzieci i produktów farmaceutycznych oraz Gellwe producenta artykułów spożywczych.

– Mając na uwadze niższe koszty pracy i wysoki standard obsługi, korporacje międzynarodowe decydują się przenieść produkcję do regionu Europy Centralnej i Wschodniej – mówi Maciej Włodarczyk, dyrektor generalny QAD odpowiedzialny za rozwój firmy w regionie CEE. – Z badań Boston Consulting Group wynika, że jedna na pięć amerykańskich firm prowadzących działalność w Niemczech rozważa przeniesienie przynajmniej części aktywności do krajów na wschód od Odry.

21 czerwca 2005 r. Polskę odwiedzili przedstawiciele zarządu QAD Inc – Michael Lodato, wiceprezes firmy, Terry Onica, dyrektor ds. sektora motoryzacyjnego oraz Etienne Ouvry, Business Consultant [wywiad z Michaelem Lodato na str. 22].