QAD Enterprise Applications w Ergis-Eurofilms

Ergis-Eurofilms SA specjalizuje się w przetwórstwie tworzyw sztucznych i produkcji wyrobów z PVC i PE. Jednym z elementów kompleksowego wsparcia działalności firmy i zwiększania wydajności infrastruktury IT było wprowadzenie najnowszej wersji systemu wspomagającego zarządzanie QAD Enterprise Applications. Z systemu korzysta obecnie 180 użytkowników.

Rozwiązania QAD zapewniają wsparcie działalności Grupy Ergis od 2001 r. Pomagają w usprawnianiu procesów dystrybucji, rozliczaniu produkcji, zaopatrzenia i finansów. Aplikacje mają szczególny wpływ na kontrolę kosztów i zdobywanie rzetelnych informacji wspomagających zarządzanie.

– Nasze wymagania wobec systemu informatycznego koncentrują się przede wszystkim na kompleksowym wsparciu procesów w firmie. Dzięki rozwiązaniom IT zyskujemy kontrolę nad kosztami oraz dostęp do informacji niezbędnych do podejmowania decyzji biznesowych. W efekcie pozwala nam to na eliminację ryzyka popełnienia błędów i realizację zakładanych celów działalności biznesowej – mówi Andrzej Mielczarek, dyrektor finansowy Ergis-Eurofilms SA.

Oddziały produkcyjne firmy zlokalizowane są w Wąbrzeźnie oraz Oławie. W 2011 r. zostały one objęte programem inwestycyjnym o wartości 50 mln zł, w którym założono budowę nowego zakładu produkcji folii opakowaniowych w Wąbrzeźnie, czemu towarzyszyło przeniesienie produkcji z zakładu w Niemczech. Projekt zakładał też uruchomienie linii zapewniającej wytwarzanie wielowarstwowej folii stretch. Udało się to na początku II kwartału 2012 r., dzięki czemu spółka zwiększyła swoje moce produkcyjne w tym segmencie do 50 tys. ton rocznie, czyli o około 66%.

Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój, wiosną 2011 r. firma przeprowadziła proces aktualizacji systemu do najnowszej wersji pakietu QAD Enterprise Applications. W efekcie realizacji projektu aplikacja zyskała nowy interfejs graficzny .NET ułatwiający obsługę i wydruk dokumentów. Wprowadzony w trakcie projektu migracyjnego pakiet Extended Polish Accounting zapewnia większą przejrzystość i kontrolę płatności na rzecz dostawców za otrzymany towar, wysyłany między zakładami. Umożliwia pełne dostosowanie systemu informatycznego do potrzeb i wymogów polskiej księgowości.

– Grupa Ergis to jeden z największych dostawców wyrobów z tworzyw sztucznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wsparcie tak silnej i złożonej struktury przez system informatyczny QAD to dla nas wyróżnienie i szczególnie ważne zadanie. Najnowsza wersja aplikacji QAD wprowadziła nowy interfejs użytkownika i umożliwiła zoptymalizowanie wsparcia w obszarze finansów. Bardzo istotne dla klienta stało się również zastosowanie domen dla każdego zakładu firmy – niezależna przestrzeń dla każdej spółki, jednak oparta na wspólnej bazie danych, pozwala zachować odrębność, a jednocześnie ułatwia zarządzanie informacją w całej grupie. Każda domena może mieć różne waluty, własne reguły księgowe oraz charakterystyczne dla danej firmy rozwiązania dystrybucyjne, usługowe i finansowe. Nowa wersja systemu to również nowe nowoczesne środowisko, które zapewnia możliwość wprowadzania kolejnych rozwiązań i dalszego rozwoju systemu IT – komentował bezpośrednio po zakończeniu projektu przejścia na system QAD Enterprise Applications Paweł Daszkiewicz, Services Manager QAD Polska.

– Przechodząc na najnowszą wersję systemu QAD, firma ERGIS wykorzystała możliwość rozbudowy swojego systemu, wdrażając QAD Warehousing w uruchomionym w marcu 2012 r. magazynie wysokiego składowania w Oławie. Natomiast obecnie dobiega końca uruchomienie QAD Enterprise Asset Management, który wspiera kontrole, przeglądy i konserwacje maszyn, obsługę napraw gwarancyjnych, przyczyniając się do zmniejszenia nieplanowanych awarii i ich skutków – mówi Waldemar Cieciuch, kierownik projektu QAD Polska.

Zespół QAD we wszystkich trzech projektach był odpowiedzialny za analizę celów projektu, zbudowanie modelu rozwiązania, pomoc przy przenoszeniu danych, szkolenie w zakresie korzystania z nowych funkcji oraz parametryzację i konsultacje.