Produktywność biznesowa z Microsoft Office 2010 i SharePoint 2010

    Firma Microsoft ogłosiła dostępność Microsoft Office 2010, Microsoft SharePoint 2010, a także Microsoft Visio 2010 i Microsoft Project 2010 dla klientów biznesowych na całym świecie.

    Z nowych produktów może korzystać ponad 90 milionów firm na całym świecie. Wraz z ich wprowadzeniem, klienci biznesowi Microsoft mogą oczekiwać nie tylko znacznego wzrostu produktywności, ale także większego zysku z inwestycji w oprogramowanie.

    „Office 2010 i SharePoint 2010 definiują przyszłość produktywności biznesowej,” – powiedział Stephen Elop, dyrektor generalny działu Microsoft Business Division.  – „Dzięki rodzinie produktów wersji 2010 firmy będą oszczędzać, wprowadzać innowacje i rosnąć. Wszystko za sprawą korzyści płynących z bardziej efektywnej pracy użytkowników na komputerze, z telefonem komórkowym oraz przez przeglądarkę internetową”.

    W raporcie przygotowanym przez Forrester Consulting, „The Total Economic Impact Of Implementing Microsoft’s Integrated Productivity Platform” z maja tego roku, ocenie poddano wersje 2010 programów Office, SharePoint, Exchange i Office Communications Server 2007 R2. Model TEI firmy Forrester posługuje się czterema podstawowymi kryteriami: kosztami, korzyściami dla całej organizacji, elastycznością i ryzykiem. Na podstawie wywiadów z klientami firma Forrester skonstruowała model TEI dla dużej organizacji i policzyła, że zwrot z inwestycji wynosi 301% ze spłatą w ciągu 7,4 miesiąca od wdrożenia. Z badań wynika też, że duża organizacja zaoszczędziłaby ponad 13 milionów dolarów w ciągu trzech lat i średnio ponad dwa tygodnie robocze na rok.

    Testy wersji beta Microsoft Office 2010 i SharePoint 2010 były największymi przedsięwzięciami tego typu do tej pory – liczba uczestników była trzykrotnie większa niż w przypadku poprzednich testów beta pakietu Office. W rezultacie 8,6 miliona osób używa już pakietu Office 2010 i produktów pokrewnych. Co więcej, ponad 1000 partnerów tworzy już rozwiązania przeznaczone dla produktów 2010.

    „Oceniliśmy kilka opcji w niedawnych badaniach technologii i wybraliśmy Microsoft Office 2010 jako nowy standard oprogramowania biurowego,” – powiedział Mark Mastrianni, dyrektor ds. globalnego licencjonowania i nabywania technologii w GE. – „Platforma ta zapewni GE miejsce wśród pionierów technologii oraz klarowny plan rozwoju, który uwzględnia nasze priorytety biznesowe w nadchodzących latach. Znajomy, łatwy w użyciu interfejs wraz z nowymi narzędziami, które usprawniają pracę zespołową i zwiększają wydajność pracowników i klientów, daje nam przekonanie, że podjęliśmy słuszną decyzję”.