Producenci korzystający z transformacji cyfrowej w celu zapewnienia przyszłościowych operacji

Przyszłościowa produkcja niesie ze sobą obietnicę inteligentnych, połączonych fabryk, zdolnych do wykorzystywania danych w celu zwinnego dostosowywania się do wysoce konkurencyjnych środowisk, wyzwań związanych z łańcuchem dostaw i wymagających klientów. Podróż zaczyna się od cyfryzacji, a następnie digitalizacji, pierwszych kroków do lepszego zrozumienia i bardziej świadomych decyzji.

Wiodący producenci dokonują cyfrowej transformacji z pomocą zaufanych partnerów. Jeden z nich wykorzystuje wizję komputerową i sztuczną inteligencję, aby wzmocnić pozycję swoich pracowników, podczas gdy inny zapewnia swoim klientom bogate w dane treści online na wyciągnięcie ręki.


W skrócie

Przyszłościowa produkcja wykorzystuje cyfryzację i digitalizację, a ostatecznie transformację cyfrową, aby pomóc firmom w podejmowaniu lepszych i bardziej świadomych decyzji.

 

Przyszłościowa produkcja wykracza poza pozyskiwanie danych; producenci muszą również ewoluować swoje modele biznesowe oraz sposób, w jaki sprzedają, nabywają i dystrybuują produkty, aby lepiej służyć swoim klientom.


Przechwytywanie danych montażu ręcznego

Startup z Doliny Krzemowej, Invisible AI, pomaga producentom w cyfrowym przechwytywaniu danych z ręcznych linii montażowych, aby zapewnić cenne spostrzeżenia i wprowadzić ulepszenia. Platforma wizji komputerowej digitalizuje ręczny montaż, wykorzystując system kamer z obsługą sztucznej inteligencji do śledzenia ruchów operatora w czasie rzeczywistym.

Współzałożony w 2018 roku przez dwóch inżynierów oprogramowania, startup ogłosił zamknięcie rundy finansowania serii A o wartości 15 milionów dolarów we wrześniu 2022 roku. Invisible AI współpracuje obecnie z wiodącymi producentami, w tym Toyota Motor North America, w celu wdrażania rozwiązań na dużą skalę. Ich misją jest bycie oczami inteligentnej fabryki.

“Wchodzimy do fabryki i pokrywamy linię naszymi modułami AI” – powiedział CEO i współzałożyciel Eric Danziger, który jest również członkiem A3 Vision & Imaging Technology Strategy Board. “Mogą Państwo mieć 20 lub 50 kamer na linii, wszystkie komunikujące się ze sobą, wszystkie w tej samej sieci lokalnej. Tworzymy ten spójny, żywy widok 3D”.

Wideo wymaga ogromnej przepustowości, co według Danzigera nie jest praktyczne w przypadku chmury. Dlatego też platforma Invisible AI jest systemem brzegowym. Każde urządzenie posiada 2 TB pamięci masowej, w tym wszystkie własne wolumetryczne dane wideo 3D, i uruchamia własne przetwarzanie wizji komputerowej.

“Zaczęliśmy tylko od ciała operatora linii. Teraz zajmujemy się ciałem i obrabianym przedmiotem, a w niektórych przypadkach także narzędziami. Skupiamy się na zrozumieniu sceny”.

Zamiast oglądać godziny wideo, producenci korzystają z platformy Invisible AI, aby podkreślić to, co ważne, takie jak cykl, który trwał zbyt długo, lub gdzie ktoś zrobił coś niezwykłego, lub inną anomalię na linii montażowej.

“Tam, gdzie mogą Państwo mieć 40 godzin wideo pomnożone przez 5 stacji, my damy Państwu najważniejsze 10 minut tego dnia” – powiedział Danziger, przytaczając przykłady, takie jak informacje o czasie cyklu i podziale czasu spędzonego na pracy w porównaniu z czasem chodzenia. “Producenci zawsze starają się pozbyć marnotrawstwa w tych procesach. Jest to dla nas bardzo ważne”.

Ilustracja 1: Platforma wizyjna Edge wykorzystuje kamery z obsługą sztucznej inteligencji do śledzenia ruchów operatora i wykrywania błędów linii montażowej w czasie rzeczywistym. | Dzięki uprzejmości: Invisible AI/A3

Wzmocnienie pozycji pracowników

Te urządzenia obsługujące sztuczną inteligencję pomagają zaangażować i wzmocnić siłę roboczą producentów. Zamiast zapisywać rzeczy na papierze i wysyłać następnej zmianie wiadomość e-mail, operatorzy pierwszej linii mogą korzystać z danych Invisible AI do tworzenia lepszych raportów zmianowych. Mogą opisać wyzwania, z którymi się borykają i jak wprowadzić ulepszenia, podając namacalne przykłady. Dodanie technologii cyfrowej do codziennych operacji tych pracowników daje im głos.

“Jesteśmy oczami, a nie mózgiem (przynajmniej jeszcze nie). Jesteśmy po to, by ostrzegać Państwa o tym, co się dzieje, ale nie możemy tego zrozumieć i rozwiązać za Państwa” – powiedział Danziger. “To nadal wymaga pomocy ze strony ludzi, których mają Państwo na miejscu. Zaangażowani pracownicy to ci, którzy pomagają Państwu znaleźć wydajność. Ludzie, którzy codziennie pracują z tymi maszynami, mogą powiedzieć, co jest nie tak, jeśli dasz im narzędzia. Wzbudza to uznanie dla ich pracy. Pomaga to w utrzymaniu pracowników. Dzięki temu Państwa produkcja jest lepsza”.

Ilustracja 2: Platforma wizyjna oparta na sztucznej inteligencji digitalizuje ręczne prace montażowe, podczas gdy pulpity nawigacyjne systemu zapewniają wgląd w wydajność operatora, produktywność, efektywność, bezpieczeństwo i ergonomię. | Dzięki uprzejmości: Invisible AI/A3

Poprawa ergonomii i bezpieczeństwa

Platforma AI znajduje również zastosowanie w bezpieczeństwie i ergonomii. Danziger powiedział, że ergonomia jest ciągłym problemem dla producentów. Poświęcają oni wiele czasu na upewnienie się, że prace na liniach montażowych są bezpieczne i niezbyt wymagające fizycznie.

Kompleks produkcyjny Toyoty w stanie Indiana jako pierwszy wdrożył technologię Invisible AI na dużą skalę, kupując początkowo 500 urządzeń AI na początku 2022 roku. Producent samochodów powiedział, że stale znajduje nowe zastosowania dla tej technologii, takie jak analiza ergonomii w celu zapobiegania urazom.

Firma pracuje również nad urządzeniami medycznymi i sprzętem rolniczym, nawiązała współpracę z producentami elektroniki i spodziewa się wkrótce rozpocząć współpracę z przemysłem lotniczym. Technologia działa zarówno z ruchomymi liniami montażowymi, jak i stałymi stacjami.

Ilustracja 3: Platforma handlu elektronicznego digitalizuje zawartość zaawansowanych technologicznie produktów przemysłowych i tworzy sklepy internetowe dla producentów i dystrybutorów. | Dzięki uprzejmości: KYKLO/A3

Więcej danych prowadzi do lepszego zrozumienia

Danziger powiedział, że wolumetryczne dane obrazu, które ich systemy przechwytują i analizują, pomagają im zrozumieć ludzi z wielu perspektyw, wraz z obiektami, z którymi wchodzą w interakcje na linii montażowej.

“Dostarczając coraz więcej strumieni danych, upewniając się, że możemy pomóc producentom zrozumieć, gdzie czas i wysiłek są poświęcane na pracę, upewniając się, że jest to ergonomiczne, wydajne i osiągają swoje cele w zakresie produktywności, a następnie upewniając się, że rozumiemy dlaczego, aby mogli lepiej zrozumieć swoje operacje – informacje o rzeczywistym świecie są kluczem do tego, co robimy”.

Zespół Invisible AI jest podekscytowany przyszłością. Wraz z przejściem przemysłu motoryzacyjnego na pojazdy elektryczne, które wymagają nowych metod produkcji akumulatorów i złożonych wiązek przewodów, Danziger powiedział, że wielu ich klientów myśli o przyszłości z nową intensywnością. Myślą o przyszłości.

“To właśnie w takich chwilach, gdy zostają Państwo wytrąceni z rutyny, zaczynają Państwo na nowo zastanawiać się nad tym, jak należy postępować. Nowe pojazdy, nowe metody produkcji, nowe technologie i nowi konkurenci. To wymaga zupełnie nowego sposobu działania i większego zrozumienia.

“Pomysł, że istnieje reprezentacja zakładu, do której można uzyskać dostęp z dowolnego miejsca na świecie, która może zapewnić nowe strumienie danych, które pomogą zrozumieć, co się dzieje i na co należy zwrócić uwagę, jest naprawdę ekscytujący. To przyszłość produkcji. Uzyskanie tych danych to pierwszy krok”.

Pojawiające się technologie, rosnąca konkurencja i wyzwania związane z łańcuchem dostaw sprawiają, że transformacja cyfrowa staje się koniecznością. Aby zapewnić wzrost i odporność, producenci muszą rozszerzać i wzmacniać swoje kanały sprzedaży, jednocześnie utrzymując klientów. Na dzisiejszym rynku jest to trudne bez silnej obecności cyfrowej.

Rozwój przemysłowego handlu elektronicznego

Według raportu firmy Gartner, do 2025 roku 80% interakcji sprzedażowych B2B między dostawcami a nabywcami będzie odbywać się w kanałach cyfrowych. Producenci albo wejdą do sieci, albo zostaną w tyle.

Założona w 2015 roku firma KYKLO tworzy unikalne treści produktowe i zapewnia platformę handlu elektronicznego B2B dla producentów przemysłowych i ich dystrybutorów, z których wielu jest liderami w branży automatyki. To nie przypadek, że współzałożyciele firmy są byłymi pracownikami Schneider Electric. Ta wewnętrzna perspektywa daje im przewagę.

“Ponad połowa naszej organizacji to inżynierowie z zawodu, więc doskonale znają treści produktów, które tworzą” – powiedział Jonathan Pittman, dyrektor ds. partnerstw strategicznych. “Nie jesteśmy po prostu dostawcą e-commerce, jesteśmy dostawcą e-commerce opartym na danych. Wzbogacanie SEO jest podstawą naszej działalności”.

Powiedział, że doświadczenie związane z odkrywaniem produktów jest ogromne. Dlatego KYKLO podkreśla znaczenie wzbogacania treści produktów pod kątem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Nie chodzi tylko o obecność w sieci. Chodzi o bycie znalezionym.

Podstawą wiedzy KYKLO jest automatyka przemysłowa, hydraulika i pneumatyka. Lista międzynarodowych marek na stronie internetowej firmy i powiązana zawartość produktowa dla każdej z tych marek, w tym zdjęcia produktów, jest obszerna. Znajdą tu Państwo wszystko, od przełączników elektrycznych i przekładni po sterowniki PLC i roboty.

“Każda z naszych jednostek SKU jest tworzona ręcznie” – powiedział Pittman. “Każdy wzbogacony opis jest unikalny, niepowielony i stworzony specjalnie z myślą o wyszukiwaniu, odkrywaniu i handlu elektronicznym. Obecnie nasza baza danych liczy ponad 5 milionów jednostek SKU”.

Inżynierowie KYKLO zbierają wszystkie istotne informacje o produkcie, kategoryzują je i tworzą atrybuty techniczne. Następnie upewniają się, że można je łatwo wyszukać w Internecie. Tworzą również selektory i konfiguratory produktów, wszystko, co ułatwia ich odkrywanie.

Rysunek 4: Konfiguratory i selektory produktów wzbogacone o SEO ułatwiają wyszukiwanie, porównywanie i zakup produktów automatyki przemysłowej. | Dzięki uprzejmości: KYKLO/A3

Producenci online lub pozostający w tyle

Podczas gdy odkrywanie produktów ma kluczowe znaczenie na rynku internetowym B2C, jest ono jeszcze bardziej krytyczne w handlu elektronicznym B2B. Szczególnie w sektorze przemysłowym same produkty są złożone, a w większości przypadków zawartość produktu lub katalog cyfrowy są niekompletne. Według Pittmana, 70% do 80% producentów ma mniej niż 50% swoich produktów udokumentowanych online.

“Jeśli produkują Państwo więcej niż kilka tysięcy części, coraz trudniej jest klientom znaleźć odpowiedni produkt. Jeśli nie mają Państwo wszystkich swoich produktów online, szkodzą Państwo swoim partnerom handlowym i ostatecznie użytkownikom końcowym”.

Przemysłowe sklepy internetowe muszą być dostosowane do sposobu, w jaki klienci producentów kupują zaawansowane technologicznie produkty. Dobrym przykładem są różnice w warunkach płatności i metodach wysyłki. W środowisku B2B klienci korzystają z warunków kredytowych, a nie tylko kart kredytowych. Wielu klientów woli korzystać z własnych przewoźników, więc platforma handlu elektronicznego B2B musi być w stanie obsługiwać wysyłkę zewnętrzną. Przemysłowe platformy B2B muszą również obsługiwać powtarzające się zamówienia, numery PO i metody fakturowania nietypowe dla platform B2C. Sklepy internetowe producentów muszą również obsługiwać wielu kupujących na konto.

“Dane i analizy dostarczane przez dedykowaną platformę e-commerce B2B, taką jak nasza, pomagają producentom podejmować bardziej skuteczne i oparte na danych decyzje. Widzą, co i gdzie sprzedaje się najlepiej, i mogą wprowadzać ulepszenia w oparciu o zainteresowanie produktem”.

Według Pittmana stworzyli treści produktowe dla ponad 600 producentów reprezentowanych przez dystrybutorów KYKLO. Ich partnerami są duże firmy z branży automatyki przemysłowej, w tym ABB, Festo, Panasonic, Phoenix Contact, Schneider Electric, WAGO i Yaskawa.

Mitsubishi Electric Automation jest kolejnym producentem partnerskim. “Jeśli wejdą Państwo do naszego sklepu internetowego, w dolnym rogu będzie napisane, że jest on obsługiwany przez KYKLO. Ze względu na ich zrozumienie tego, co robimy jako producent i technologii, które możemy zapewnić, byli w stanie pomóc nam opracować sklep internetowy spełniający potrzeby naszych klientów końcowych” – powiedział Jim Brys, dyrektor korporacyjny ds. dystrybucji w Mitsubishi Electric Automation. “Dla dystrybutorów naszych produktów KYKLO może również zapewnić usługę subskrypcji dla tych, którzy chcieliby mieć sklepy internetowe”.

Dzisiejsi inżynierowie chcą przeprowadzać badania online przed wezwaniem ekspertów.

“Trzeba zmieniać się z duchem czasu” – powiedział Brys. “Proszę spojrzeć na pandemię. Woleliśmy nie stawiać naszych ludzi przed klientami, a klienci nie chcieli widzieć sprzedawców przed sobą. Zmieniło to całą dynamikę relacji producent/dystrybutor-klient i prawdopodobnie już nie wrócimy. To jest droga przyszłości”.

Przyszłość obiecuje bardziej upodmiotowioną, oświeconą siłę roboczą, która wykorzystuje dane do poprawy wydajności produkcji, jakości i bezpieczeństwa. Bogate w dane przemysłowe sklepy internetowe pomogą inżynierom znaleźć odpowiednie produkty do następnego projektu automatyzacji.


Tanya M. Anandan jest redaktorem współpracującym z Association for Advancing Automation (A3), partnerem merytorycznym CFE Media.