PREFA: update CRM w oddziałach w Europie

PREFA, europejski producent systemów dachowych i elewacyjnych z aluminium, wdraża system CRM firmy update software AG we wszystkich swoich europejskich placówkach. Z rozwiązania usprawniającego obszar zarządzania relacjami z klientem, przeznaczonego dla sektora przemysłowego, będzie korzystać w modelu usługowym (cloud computing).

System update.seven web funkcjonuje w dwóch z 16 europejskich placówek firmy PREFA, a do 2012 r. aplikacja zostanie wdrożona w oddziałach spółki w Szwajcarii, Włoszech oraz w Europie Środkowo-Wschodniej. Docelowo system ma wspierać ponad 100 pracowników PREFY zatrudnionych w działach sprzedaży, marketingu oraz serwisu.

Rozwiązanie update.seven zapewnia pracownikom serwisu możliwość korzystania z systemu CRM z dowolnego miejsca i o każdej porze, za pośrednictwem smartfonów. Dzięki modułowi update.seven web offline dostęp jest możliwy nawet bez połączenia z Internetem.

Ponadto spółka PREFA ma w planach pełną integrację rozwiązania CRM z wewnętrznym systemem call center, dzięki czemu możliwe będzie zachowywanie informacji o połączeniach wychodzących i przychodzących oraz danych na temat każdego rozmówcy.

System update.seven został wybrany m.in. ze względu na możliwość pełnej integracji z istniejącym w spółce PREFA systemem ERP. Ponadto update software ma bogate doświadczenie w sektorze budowlanym obejmujące ponad 350 projektów wdrożeniowych.

– System update.seven sprawdził się w dwóch naszych oddziałach, dlatego planujemy jego wdrożenie w pozostałych placówkach – wyjaśnia Mike Bucher, prezes zarządu PREFA. – Rozwiązanie update CRM zawiera wszystkie istotne dla nas funkcjonalności w wersji standardowej, co sprawia, że obsługa systemu jest prosta i nieskomplikowana.

PREFA korzysta z oprogramowania update software w modelu cloud, co oznacza, że odpowiedzialność za administrowanie, utrzymanie i aktualizację systemu spoczywa na dostawcy aplikacji. Firma nie musi również ponosić kosztów inwestycyjnych związanych z zakupem licencji. Dane z systemu przechowywane są w bezpiecznym centrum danych firmy IBM.

Cechą wyróżniającą oprogramowania update software jest integracja w ramach kompleksowego pakietu rozwiązań CRM trzech kluczowych obszarów wpływających na budowanie relacji z klientami: marketingu, sprzedaży i serwisu.

  • Funkcje wspierające marketing obejmują zarządzanie konferencjami i targami, planowanie działań marketingowych, zarządzanie kampaniami, segmentację i definiowanie grup docelowych, zarządzanie potencjalnymi klientami oraz analizy rynkowe.
  • W zakresie sprzedaży oprogramowanie zapewnia usprawnienia dotyczące obsługi 2- i 3-stopniowych kanałów sprzedaży, zarządzania szansami handlowymi i działaniami w projektach inwestycyjnych klientów, planowania i monitorowania sprzedaży oraz zarządzanie ofertami.
  • W obszarze serwisu aplikacja umożliwia zarządzanie reklamacjami i zgłoszeniami, planowanie wizyt i usług, zarządzanie umowami serwisowymi, integrację z centralą telefoniczną oraz zarządzanie produktami zamontowanymi u klienta.