Pracownicy nie dbają o mobilne urządzenia służbowe

W ciągu ostatnich 3 lat 42% osób uszkodziło lub zgubiło swój służbowy laptop bądź telefon – to kolejne wnioski płynące z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Panasonic. Uszkodzenia najczęściej były spowodowane przez upuszczenie czy zalanie sprzętu na przykład kawą lub wodą. W dodatku 14% badanych przyznało, że firmowy sprzęt zniszczyło lub zgubiło celowo.

Badanie „Laptop Pride” zostało przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez agencję badawczą Dynamic Markets między 30 listopada a 14 grudnia 2012 r. na próbie 501 osób.

Według badania głównym powodem wypadków z urządzeniami jest nieostrożne obchodzenie się pracowników ze sprzętem mobilnym. Blisko co czwarty badany upuścił bądź strącił urządzenie z biurka. Nieco rzadziej pracownikom zdarzało się zalać laptop lub telefon (13% ankietowanych). Ponadto pracownicy deklarowali uszkodzenia ekranu oraz przypadki zgubienia sprzętu – 12% badanych udało się odnaleźć zagubione urządzenia, ale 5% straciło je bezpowrotnie.

Źródło: Badanie „Laptop Pride”

Część wypadków z urządzeniami była efektem umyślnych działań pracowników. Dążenie do zniszczenia lub utraty sprzętu badani przeważnie tłumaczyli lub tym, że wstydzili się urządzeń, z których musieli korzystać. Najczęściej jednak liczyli na otrzymanie od firmy nowego laptopa lub telefonu, co przyznał blisko co dziesiąty ankietowany. Ponadto część pracowników, choć jeszcze nie zniszczyła żadnego urządzenia, miała ochotę to zrobić – tak stwierdziło 13% respondentów.

Źródło: Badanie „Laptop Pride”

– Wyniki badania pokazują, że istnieje spora grupa osób, które celowo uszkodziły bądź zgubiły urządzenie firmowe albo chciały to zrobić. Ta statystyka, jak również informacja o najczęstszych wypadkach z urządzeniami powinny być brane pod uwagę przez pracodawców w momencie wyboru sprzętu mobilnego dla swoich pracowników – mówi Jacek Wielgus, Business Development Manager w firmie Panasonic.