Portal Dostawcy w Impuls EVO

System Impuls EVO firmy BPSC wzbogacony został o nową aplikację webową –  Portal Dostawcy. To rozwiązanie klasy B2B umożliwia użytkownikowi dostęp do wszystkich informacji na temat stanów magazynowych przedsiębiorstwa oraz historii współpracy z dostawcami.

Jedną z najważniejszych funkcji nowej aplikacji jest Portal Aukcyjny, który umożliwia definiowanie online zapytań ofertowych, zamówień w formie aukcji, które mogą zakończyć się zebraniem ofert lub zaproszeniem do licytacji potencjalnych oferentów. Pozwala to na skrócenie procesu wyboru najkorzystniejszej oferty, obniżenie kosztów zakupów oraz zachowanie transparentności procesu wyboru dostawcy.

– Ogłoszenie  zapytania ofertowego czy zamówienia publicznego w formie aukcji na dostawę danego towaru czy usługi usprawnia proces zakupowy i skraca czas jego trwania do minimum – tłumaczy Sławomir Kuźniak, dyrektor Centrum Rozwoju Aplikacji Internetowych w BPSC SA. – Taki model zapewnia pełną transparentność zakupów i szybki wybór najkorzystniejszej oferty. Dzięki aukcjom na zakup produktów zmniejsza się koszt zakupu materiałów i usług, co wpływa bezpośrednio na zwiększenie rentowności produktów oraz szybki zwrot inwestycji.

Poprzez Portal Dostawcy przedsiębiorstwo może również udostępniać kwalifikowanym dostawcom aktualne stany magazynowe dostarczanych przez nich asortymentów, a co za tym idzie umożliwia zmianę sposobu ich zakupu z bezpośredniego na komisowy.

– Zmiana taka powoduje, że kapitał, który do tej pory lokowany był w zapasy, może być przeznaczony na inne cele, a płatności za dostawy reguluje się zgodnie z faktycznym zużyciem asortymentu do produkcji. Dostawca dzięki wglądowi w stany magazynowe przedsiębiorstwa może również optymalizować realizację zamówionych dostaw w czasie – dodaje Sławomir Kuźniak.

Do założenia aukcji wystarczy nadanie jej nazwy oraz określenie jej przedmiotu. Uszczegółowieniem są dodatkowe parametry, takie jak data otwarcia i zakończenia aukcji, okres ważności ofert, wartość progowa i minimalne przystąpienie. Dla każdej aukcji można zdefiniować licytację, gdzie określa się kryteria wyboru dostawcy. Dzięki temu zwycięzca może być wyznaczany automatycznie. Oczywiście istnieje także opcja dogrywek w przypadku braku jednoznacznego rozstrzygnięcia w założonym czasie trwania aukcji. Wszystkie dokumenty i specyfikacje związane z przedmiotem aukcji można wymieniać za pośrednictwem portalu, którego funkcjonalność zapewnia dodawanie załączników.

– Firmy korzystające z Portalu Dostawcy uzyskają nie tylko korzyści finansowe wynikające z zakupu danego produktu w najniższej cenie, ale także zyskują czas, ponieważ proces zakładania i prowadzenia aukcji jest intuicyjny i mniej skomplikowany niż tradycyjny konkurs ofert. Szacujemy, że Portal Dostawcy będzie cieszył się dużym zainteresowaniem firm o różnych profilach działalności, szczególnie tych, dla których istotna jest optymalizacja procesów zakupowych – dodaje Sławomir Kuźniak.

System Impuls EVO firmy BPSC SA został wprowadzony na rynek w maju 2012 r. Łączy funkcje ERP z rozwiązaniami, takimi jak: MES (system realizacji produkcji), MWS (zarządzanie przestrzenią magazynową), MHR (zarządzanie kapitałem ludzkim) oraz BI (Business Intelligence). Umożliwia korzystanie z informacji operacyjnych, zarządczych, rynkowych (pochodzących również z zewnętrznych witryn WWW i innych systemów) z poziomu serwisu internetowego.