Oracle Retail Merchandising Analytics

Firma Oracle wprowadziła na rynek nową aplikację Oracle Retail Merchandising Analytics przeznaczoną dla firm z branży handlu detalicznego, z wbudowanymi funkcjami analizy danych biznesowych, która udostępnia wskaźniki wydajności przedsiębiorstwa oraz usprawnia podejmowanie decyzji.

Retail Merchandising Analytics wykorzystuje aplikacje analityczne Oracle w celu uzyskania dostępu do danych z różnych źródeł, takich jak aplikacje do zarządzania finansami, personelem, kontaktami z klientem (CRM) i sprzedażą detaliczną. Zapewnia wgląd w kluczowe wskaźniki wydajności, takie jak sprzedaż ilościowa, wydajność sklepów, skuteczność promocji i obniżek cen, rotacja zapasów, tendencje w zakresie sprzedaży i rentowności oraz obecne i potencjalne braki magazynowe.

Wszystkie konsole analityczne umożliwiają podejmowanie działań na podstawie uzyskanych wskaźników. Użytkownicy mogą zamawiać więcej zapasów, przenosić towary w inne miejsca lub uruchamiać promocje, gdy wskaźniki przekroczą wyznaczone progi. Aplikacje analityczne działające w pętli zamkniętej lub reagujące na zaistniałe warunki wykorzystują wbudowane funkcje, aby ułatwić użytkownikom podejmowanie działań w zależności od informacji udostępnionych przez konsolę lub raport.

Aplikacje Oracle Retail Analytics są zoptymalizowane pod kątem działania na maszynie bazodanowej Oracle Exadata oraz na platformie Oracle Exalogic Elastic Cloud, dzięki czemu zapewniają odpowiednią wydajność do obsługi ogromnych ilości danych.

Oracle Retail Analytics można zintegrować z aplikacjami Oracle oraz innych producentów. Można je wdrażać samodzielnie lub z innymi aplikacjami, odpowiednio do specyficznych potrzeb informacyjnych oraz uwarunkowań danego środowiska aplikacji.

Raporty są dostarczane na urządzenia przenośne i komputery biurkowe w różnych formatach, dzięki wykorzystaniu pakietu Oracle Business Intelligence Enterprise Edition.