Obsługa mobilnych zleceń serwisowych

Gwałtowny wzrost liczby pracowników mobilnych w sektorze usług serwisowych powoduje konieczność stosowania wydajnych rozwiązań do zarządzania ich pracą. Aby utrzymać konkurencyjność i rentowność, dostawcy usług serwisowych muszą stale zwiększać wydajność swojego zespołu pracowników mobilnych.

Nowe rozwiązanie firmy IFS do obsługi mobilnych zleceń serwisowych umożliwia zarządzanie pełnym procesem obsługi zleceń roboczych, raportowaniem i aktualizacją ich statusu – od otrzymania lub utworzenia nowego zlecenia po zakończenie zadania i zgłoszenie czasu, materiałów oraz wydatków. Rozwiązanie zostało wbudowane w system IFS Applications i pozwala zwiększyć wydajność pracy personelu terenowego oraz pracowników serwisowych, zapewniając jednocześnie bezpieczny dostęp do danych. Może być ono uruchamiane na różnych urządzeniach mobilnych, m.in. laptopach, tabletach, smartfonach i urządzeniach PDA. Rozwiązanie jest przeznaczone zarówno dla dostawców usług serwisowych, jak i dla firm zarządzających własnym majątkiem trwałym.

Optymalizację pracy serwisantów w terenie zapewnia nowy komponent IFS 360 Scheduling. Na bieżąco kontroluje on kluczowe parametry, takie jak czas reakcji, planowanie tras przejazdu, produktywność i wykorzystanie zasobów oraz średni czas podróży na zadanie. Korzyści z dynamicznej optymalizacji pracy mobilnych serwisantów to m.in. zwiększenie liczby przyjmowanych dziennie zleceń, zmniejszenie kosztów podróży, zmniejszenie liczby nadgodzin i możliwość lepszej realizacji umów SLA.

Autor: Marcin Taranek, prezes zarządu IFS CEE