Obejść chiński mur

Ponad 80 osób uczestniczyło w konferencji „Siła produkcji i logistyki. Budowanie konkurencyjności firmy”, zorganizowanej przez firmę QAD Polska 26 kwietnia w hotelu Sheraton w Warszawie. Praktycy z firm przemysłowych podczas siedmiogodzinnego spotkania dyskutowali o konkurencyjności firm na dzisiejszym rynku producentów.

W pierwszej części konferencji Tomasz Słoniewski z firmy analitycznej IDC omówił najnowsze trendy w produkcji oraz przedstawił cztery najważniejsze obszary wyznaczające pole rozwoju przedsiębiorstw. Andrzej Gwiazdowski z Centrum im. Adama Smitha wskazał, jak konkurować na rynkach globalnych, czego można się nauczyć od azjatyckich i europejskich tygrysów. Na pytanie: „Jak przeskoczyć chiński mur?” odpowiedział w swoim stylu, że… należy go obejść.

Kolejny gość specjalny, Terry Onica, dyrektor ds. sektora motoryzacyjnego QAD Inc., w prezentacji „The Perfect Lean Market” przedstawiła podejście QAD do koncepcji „odchudzonej firmy” działającej na dzisiejszym, wymagającym rynku producentów, a także doświadczenia QAD na rynkach lokalnych i globalnych oraz produkty firmy przeznaczone dla poszczególnych branż.

Pierwszą cześć konferencji zakończył panel dyskusyjny „Jak być stale konkurencyjnym?”, w którym wzięli także udział Ray Tomecki – dyrektor QAD w rejonie Europy Centralnej i Wschodniej oraz Krzysztof Trębski – dziennikarz tygodnika Wprost. Zdaniem Raya Tomeckiego polscy producenci nie powinni mieć żadnych kompleksów na rynkach światowych. Paneliści wskazywali przykłady branż, w których Polacy są światowymi potentatami.

Druga część konferencji dotyczyła zaawansowanych metod produkcji i logistyki. Eksperci i konsultanci QAD prezentowali studia przypadków, czyli narzędzia i rozwiązania informatyczne wspierające strategię ekspansji, umożliwiające wzrost potencjału przedsiębiorstw oraz maksymalizację zysków.

W konferencji uczestniczyli przedstawiciele 24 firm z branży elektronicznej, elektrotechnicznej, maszyn, części i urządzeń przemysłowych oraz dostawców przemysłu motoryzacyjnego. Jednym z patronów prasowych konferencji była redakcja MSI Polska.