Nowoczesne rozwiązanie dla sieci sprzedaży

Firma Commit z Rzeszowa wdrożyła system Wincash w rozbudowanej sieci sprzedaży mPunkt SA

Sieć sprzedaży aparatów telefonicznych i usług telefonii komórkowej mPunkt wykorzystuje wdrożony przez firmę Commit Polska moduł systemu Wincash – Magazyn Centralny. Moduł ten wspomaga kontrolę i obrót towarami w całej sieci sprzedaży skupiającej ponad 200 sklepów, działających w przeszło 150 miastach na terenie Polski. Dział logistyki może podglądać stany magazynowe we wszystkich lokalizacjach oraz korzystać z takich funkcji, jak tworzenie zróżnicowanych cenników dla poszczególnych klientów i kontrola ich limitu kredytowego, co ułatwia podejmowanie decyzji o realizacji zamówień. Na co dzień z systemu korzysta blisko 1000 użytkowników.

Magazyn Centralny zintegrowany jest z działającym w firmie systemem finansowo-księgowym. Zastosowane rozwiązanie daje całkowitą kontrolę nad stanami magazynowymi oraz zapewnia elektroniczny obieg dokumentów finansowych i magazynowych przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego bezpieczeństwa danych.

Kryteria i konsultacje

Wdrożenie nowego systemu informatycznego w tak rozbudowanej sieci sprzedaży to złożone przedsięwzięcie, obejmujące wszystkie kluczowe obszary działalności przedsiębiorstwa i wymuszające ścisłą współpracę klienta, firmy wdrożeniowej oraz dostawcy platformy sprzętowej. 

Zespół powołany w mPunkt do wyboru właściwego rozwiązania informatycznego ustalił kryteria umożliwiające ocenę oferty rynkowej pod kątem potrzeb przedsiębiorstwa. Analizowano zakres działania funkcji, korzyści gospodarcze i możliwość redukcji kosztów własnych przedsiębiorstwa. Ocenie poddano także sprawność firm wdrażających – czy potrafią dokonać wdrożenia, nie zakłócając działalności sieci sprzedaży, mieszcząc się przy tym w zaplanowanych terminach i budżecie wdrożeniowym?

Z grupy przeanalizowanych ofert wybrano system wincash firmy New Technology Systems GmbH, wykorzystywany w ponad trzystu przedsiębiorstwach różnych branż w kraju i za granicą. W wyniku konsultacji z ekspertami firmy Commit Polska rozpoznano i sprecyzowano procesy biznesowe w celu dostosowania systemu do indywidualnych potrzeb fi rmy i rozpoczęto prace nad wdrożeniem.

Pilotaż i wdrożenie

Ingerencja, jaką jest wdrażanie systemu informatycznego w żywym organizmie gospodarczym, zawsze wymaga przygotowania dobrego scenariusza postępowania. Dobrze jest dysponować przy tym szczegółową wiedzą o działaniu przedsiębiorstwa, najlepiej z autopsji. Dlatego zasadnicze wdrożenie poprzedziła realizacja projektu pilotażowego. Zdobyta w ten sposób wiedza umożliwiła bezkolizyjne wdrożenie poszczególnych modułów systemu.

Opinia prezesa zarządu mPunkt Polska SA

 

Zakupiony system spełnia nasze oczekiwania. W dowolnym momencie możemy śledzić zarówno wyniki sprzedaży firmy, jak również wyniki poszczególnych jednostek pracujących w sieci. Jest to rozwiązanie uniwersalne, które zapewnia wsparcie systemowe dla nowych procesów uruchamianych w naszej firmie.

 

Dariusz Chlastawa prezes zarządu mPunkt Polska SA

 

Wypowiedź pracownika mPunkt

 

Od momentu wdrożenia systemu wiele codziennych czynności, chociażby takich jak wystawianie dokumentów sprzedaży i zamawianie towarów, stało się znacznie prostszych. Wincash oferuje też znacznie więcej funkcji niż standardowy program magazynowo-księgowy, umożliwia m.in. sprzedaż zasileń elektronicznych, wystawianie certyfikatów ubezpieczeń i szczegółowe raporty sprzedaży oraz wiele innych.

 

Wypowiedź prezesa zarządu Commit Polska  

 

Ogromną rolę we wdrożeniu sprawdzonego rozwiązania, jakim jest Wincash®, miała przede wszystkim współpraca z kadrą zarządzająca i wykonawczą firmy mPunkt. Bez tego „ludzkiego” czynnika tak płynne i szybkie wdrożenie wszystkich elementów systemu nie byłoby możliwe.

 

Norbert Życzyński prezes Commit Polska

Wincash

 

System wspomagania zarządzania przeznaczony dla firm, które dysponują rozbudowanymi sieciami sklepów, filii czy posiadają dużą liczbę stanowisk kasowych. Stosuje go ponad 300 firm krajowych i zagranicznych, m.in. z branży obuwniczej, odzieżowej, sieci sprzedaży telefonii komórkowej oraz handlu specjalistycznego, a także administracji państwowej (Prima Moda, Carparol, Modyf, mPunkt, TeleHit, Telekom, Vodafone, MSWiA Austria i in.). Wincash jest przystosowany do wymogów UE oraz do prowadzenia sprzedaży w kilku walutach jednocześnie. Zapewnia szybką reakcję na potrzeby rynku. Najważniejszą jego cechą jest elastyczność oraz możliwość łatwego dostosowania do specyfi cznych wymagań przedsiębiorstwa.

 

Zalety systemu: 

    • zorientowanie na potrzeby klienta, niezawodność działania i bezpieczeństwo danych,
    • gwarancja szybkiego dostępu do informacji oraz centralnego monitorowania sieci sklepów dowolnej wielkości,
    • integracja różnych obszarów działania przedsiębiorstwa,
    • połączenie funkcji związanych z logistyką, dystrybucją i sprzedażą, co umożliwia dostosowanie polityki sprzedaży firmy do zapotrzebowania i preferencji konsumentów.

 

Moduły systemu pracują na standardowym sprzęcie PC, terminalach dotykowych i palmtopach. Centralne zarządzanie oraz bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji gwarantuje wykorzystanie baz danych Oracle Embedded. Aplikacje systemu działają w oparciu o Windows XP/Vista oraz Linux. CTL Logistics SA wybiera SAP Polska

Autor: Cezary Pochrybniak, MSI Polska