Firma Commit z Rzeszowa wdrożyła system Wincash w rozbudowanej sieci sprzedaży mPunkt SA
Sieć sprzedaży aparatów telefonicznych i usług telefonii komórkowej mPunkt wykorzystuje wdrożony przez firmę Commit Polska moduł systemu Wincash – Magazyn Centralny. Moduł ten wspomaga kontrolę i obrót towarami w całej sieci sprzedaży skupiającej ponad 200 sklepów, działających w przeszło 150 miastach na terenie Polski. Dział logistyki może podglądać stany magazynowe we wszystkich lokalizacjach oraz korzystać z takich funkcji, jak tworzenie zróżnicowanych cenników dla poszczególnych klientów i kontrola ich limitu kredytowego, co ułatwia podejmowanie decyzji o realizacji zamówień. Na co dzień z systemu korzysta blisko 1000 użytkowników.
Magazyn Centralny zintegrowany jest z działającym w firmie systemem finansowo-księgowym. Zastosowane rozwiązanie daje całkowitą kontrolę nad stanami magazynowymi oraz zapewnia elektroniczny obieg dokumentów finansowych i magazynowych przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego bezpieczeństwa danych.
Kryteria i konsultacje
Wdrożenie nowego systemu informatycznego w tak rozbudowanej sieci sprzedaży to złożone przedsięwzięcie, obejmujące wszystkie kluczowe obszary działalności przedsiębiorstwa i wymuszające ścisłą współpracę klienta, firmy wdrożeniowej oraz dostawcy platformy sprzętowej.
Zespół powołany w mPunkt do wyboru właściwego rozwiązania informatycznego ustalił kryteria umożliwiające ocenę oferty rynkowej pod kątem potrzeb przedsiębiorstwa. Analizowano zakres działania funkcji, korzyści gospodarcze i możliwość redukcji kosztów własnych przedsiębiorstwa. Ocenie poddano także sprawność firm wdrażających – czy potrafią dokonać wdrożenia, nie zakłócając działalności sieci sprzedaży, mieszcząc się przy tym w zaplanowanych terminach i budżecie wdrożeniowym?
Z grupy przeanalizowanych ofert wybrano system wincash firmy New Technology Systems GmbH, wykorzystywany w ponad trzystu przedsiębiorstwach różnych branż w kraju i za granicą. W wyniku konsultacji z ekspertami firmy Commit Polska rozpoznano i sprecyzowano procesy biznesowe w celu dostosowania systemu do indywidualnych potrzeb fi rmy i rozpoczęto prace nad wdrożeniem.
Pilotaż i wdrożenie
Ingerencja, jaką jest wdrażanie systemu informatycznego w żywym organizmie gospodarczym, zawsze wymaga przygotowania dobrego scenariusza postępowania. Dobrze jest dysponować przy tym szczegółową wiedzą o działaniu przedsiębiorstwa, najlepiej z autopsji. Dlatego zasadnicze wdrożenie poprzedziła realizacja projektu pilotażowego. Zdobyta w ten sposób wiedza umożliwiła bezkolizyjne wdrożenie poszczególnych modułów systemu.
Opinia prezesa zarządu mPunkt Polska SA
Zakupiony system spełnia nasze oczekiwania. W dowolnym momencie możemy śledzić zarówno wyniki sprzedaży firmy, jak również wyniki poszczególnych jednostek pracujących w sieci. Jest to rozwiązanie uniwersalne, które zapewnia wsparcie systemowe dla nowych procesów uruchamianych w naszej firmie.
Dariusz Chlastawa prezes zarządu mPunkt Polska SA
Wypowiedź pracownika mPunkt
Od momentu wdrożenia systemu wiele codziennych czynności, chociażby takich jak wystawianie dokumentów sprzedaży i zamawianie towarów, stało się znacznie prostszych. Wincash oferuje też znacznie więcej funkcji niż standardowy program magazynowo-księgowy, umożliwia m.in. sprzedaż zasileń elektronicznych, wystawianie certyfikatów ubezpieczeń i szczegółowe raporty sprzedaży oraz wiele innych.
Wypowiedź prezesa zarządu Commit Polska
Ogromną rolę we wdrożeniu sprawdzonego rozwiązania, jakim jest Wincash®, miała przede wszystkim współpraca z kadrą zarządzająca i wykonawczą firmy mPunkt. Bez tego „ludzkiego” czynnika tak płynne i szybkie wdrożenie wszystkich elementów systemu nie byłoby możliwe.
Norbert Życzyński prezes Commit Polska |
Wincash
System wspomagania zarządzania przeznaczony dla firm, które dysponują rozbudowanymi sieciami sklepów, filii czy posiadają dużą liczbę stanowisk kasowych. Stosuje go ponad 300 firm krajowych i zagranicznych, m.in. z branży obuwniczej, odzieżowej, sieci sprzedaży telefonii komórkowej oraz handlu specjalistycznego, a także administracji państwowej (Prima Moda, Carparol, Modyf, mPunkt, TeleHit, Telekom, Vodafone, MSWiA Austria i in.). Wincash jest przystosowany do wymogów UE oraz do prowadzenia sprzedaży w kilku walutach jednocześnie. Zapewnia szybką reakcję na potrzeby rynku. Najważniejszą jego cechą jest elastyczność oraz możliwość łatwego dostosowania do specyfi cznych wymagań przedsiębiorstwa.
Zalety systemu:
Moduły systemu pracują na standardowym sprzęcie PC, terminalach dotykowych i palmtopach. Centralne zarządzanie oraz bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji gwarantuje wykorzystanie baz danych Oracle Embedded. Aplikacje systemu działają w oparciu o Windows XP/Vista oraz Linux. CTL Logistics SA wybiera SAP Polska |
Autor: Cezary Pochrybniak, MSI Polska