Nowa strategia rynkowa dla MSP

Firma Xerox Polska przedstawiła nową strategię skierowaną do sektora małych i średnich przedsiębiorstw, opartą na ofercie rozwiązań do pracy z dokumentami, poszerzonej o nowe konkurencyjne produkty oraz rozbudowany kanał partnerski.

Marzena Tarkowska, prezes zarządu, dyrektor generalny Xerox Polska

W celu efektywnego dotarcia z ofertą do klientów w czerwcu 2006 r. firma Xerox rozpoczęła rozbudowę sieci partnerskiej, zmieniając model sprzedaży na polskim rynku. W tym celu stworzono program partnerski Xtra. Do współpracy zaproszono najprężniej rozwijające się firmy z branży IT. W sierpniu i wrześniu 2006 r. przeprowadzono szkolenia akredytacyjne, w wyniku czego kanał sprzedaży Xerox Polska poszerzył się o przeszło 40 nowych certyfikowanych Partnerów Handlowych. Pozostałe firmy, które zgłosiły chęć współpracy, odbywają szkolenia. Firma Xerox liczy także na rozbudowę kanału resellerskiego z dostępem do produktów oferowanych w ramach otwartej dystrybucji.

Zapraszając nowych partnerów do współpracy, firma podjęła zobowiązanie, że sprzedaż produktów z grupy office realizowana będzie wyłącznie za pośrednictwem partnerów.

Realizując nową strategię dla sektora MSP, w trzecim kwartale 2006 r. firma Xerox Polska wprowadziła do sprzedaży dedykowane dla niego rozwiązania: laserową drukarkę kolorową Phaser 7760 przeznaczoną do druku prac wymagających wysokiej jakości, WorkCentre 7132 – monochromatyczny system wielofunkcyjny A3 z funkcją druku w kolorze oraz WorkCentre 3119 – monochromatyczne urządzenie wielofunkcyjne.

Podczas konferencji 10 października 2006 r. firma Xerox Polska po raz pierwszy zaprezentowała kolejne produkty dla sektora MSP: kolorową drukarkę laserową Phaser 6110, monochromatyczną drukarkę laserową Phaser 3428 oraz nabiurkowe urządzenie wielofunkcyjne WorkCentre 4150. Łącznie oferta Xerox obejmuje 35 produktów dla środowisk biurowych, z czego 15 zaprojektowanych z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach.