Myślisz, że znasz RFID?

    Firma Zebra Technologies, specjalizująca się w zakresie druku na żądanie oraz rozwiązań służących do prawidłowej identyfikacji osób i towarów, opublikowała przewodnik po technologii RFID.

    Przewodnik zatytułowany „Myślisz, że znasz RFID?” wprowadza w tajniki technologii oraz rozwiewa mity z nią kojarzone. Dzięki możliwości zastosowania w wielu branżach technologia RFID sprawdza się zarówno w okresie dobrej koniunktury, jak i w momentach spowolnienia ekonomicznego.

    – Podczas recesji w latach 90. sprzedaż rozwiązań automatycznej identyfikacji rosła pomimo wysokich kosztów, ponieważ firmy skupiły się na najważniejszych celach biznesowych – mówi Piotr Klepczarek, dyrektor Zebra Technologies na obszar Europy Środkowo-Wschodniej. – Sytuacja może się powtórzyć podczas obecnego kryzysu. RFID przyciąga uwagę w miarę, jak coraz więcej firm wskazuje korzyści z inwestowania w tę technologię. To tylko kwestia czasu, zanim RFID pojawi się w Europie na taką skalę, jak na rynku amerykańskim.

    Przewodnik objaśnia technologię RFID i obala pięć najczęstszych mitów z nią związanych:

    1. Lepiej poczekać do 2009 r., kiedy technologia RFID naprawdę ruszy do przodu.

    RFID rozwija się stopniowo i z roku na rok ma więcej zastosowań.

    2. RFID rozwija się dzięki zaleceniom partnerów biznesowych.

    Zalecenia biznesowe są pomocne, ale istnieją też inne istotne czynniki zwiększające popularność technologii RFID.

    3. Niedługo etykietowane będą zwierzęta domowe, a może nawet… ludzie.

    Zwierzęta domowe są już etykietowane za pomocą chipów RFID podczas wystawiania dla nich paszportów. Nie ma planów wszczepiania znaczników RFID ludziom.

    4. Za dziesięć lat RFID zastąpi kody kreskowe.

    Każde rozwiązanie ma swoje lepsze zastosowania.

    5. Zamieszanie w szpitalach? Wszystko przez etykiety RFID.

    To niepotrzebne straszenie ludzi. Technologia RFID jest bezpieczna i oszczędza czas personelu oraz zmniejsza wydatki szpitala.

    – Z technologią RFID pracujemy od niemal dziesięciu lat. W tym czasie zdobyliśmy duże doświadczenie w różnych branżach – dodaje Piotr Klepczarek. – Uważamy, że RFID ma strategiczne znaczenie dla detalistów, producentów i dostawców. Jednak, aby zmaksymalizować potencjalne oszczędności płynące z jej zastosowania, niezbędna jest współpraca między firmami. W obecnej sytuacji RFID może osiągnąć sukces, jeżeli firmy uświadomią sobie jej kluczowe zalety.