Firma CB S.A. zajmuje się produkcją i dystrybucją wyspecjalizowanych materiałów budowlanych. Dynamika działania firmy i konsekwentna realizacja obranej strategii rozwoju pozwoliła przedsiębiorstwu na wykreowanie wysokiej jakości programu handlowego. Platforma B2B oparta na systemie Microsoft Dynamics NAV jest kolejnym innowacyjnym usprawnieniem, mającym na celu udoskonalenie współpracy z licznymi kontrahentami firmy.
Obecnie CB S.A. jest jednym z liderów na rynku budowlanym. Sukces zawdzięcza wysokiej jakości obsłudze klienta, szybkiej realizacji zleceń oraz efektywnej współpracy z partnerami. Zarząd firmy świadomy jest faktu, że ciągła, wielowymiarowa ekspansja wymaga dalszych inwestycji w optymalizację procesów biznesowych. Dlatego też firma poczyniła starania o środki unijne i z unijnego programu operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka” pozyskała fundusze na inwestycje.
– CB S.A. szukało rozwiązania, które usprawniłoby współpracę z kontrahentami, a także usprawniło procesy informacyjne, handlowe i logistyczne. Platforma miała też w pełni zautomatyzować zarządzanie łańcuchem zaopatrzenia, sprawnie monitorować stany magazynowe partnerów systemu, śledzić na bieżąco położenie dostaw, kontrolować terminowość kontraktów, efektywnie przesyłać informacje do partnerów zagranicznych, a także umożliwiać sprawne sporządzanie ofert handlowych. Na potrzeby te odpowiada system Microsoft Dynamics NAV, na wdrożenie którego zdecydowała się firma CB S.A – wyjaśnia Janusz Małgorzaciak, ekspert rozwiązań Dynamics ERP w polskim oddziale Microsoft.
Funkcjonujący już w CB S.A. rozbudowany system CRM, ściśle zintegrowany z aplikacjami do zarządzania logistyką oraz systemem finansowo – księgowym przedsiębiorstwa, posłużył za bazę do implementacji nowej aplikacji ERP. Implementacją systemu zajął się certyfikowany partner Microsoft – firma Softart, specjalizująca się we wdrożeniach systemu Dynamics NAV.
– Wdrażając system w CB S.A. staraliśmy się tak dopasować jego funkcjonalności, aby jak najlepiej zarządzał kluczowymi obszarami działalności firmy – mówi Stanisław Kukuła, dyrektor Softart Sp.
z o.o.
Nowoczesne rozwiązanie biznesowe posłużyło firmie do wsparcia zarządzania finansami, produkcją, dystrybucją, relacjami z klientami, a także działaniami e-commerce. Dodatkowo, system umożliwia sprawny przepływ informacji pomiędzy firmą CB S.A. – nabywcą systemu, a jej kontrahentami – hurtowniami i firmami dekarskimi, co pozwala podnieść efektywność zarządzania całym łańcuchem logistycznym.
W skutek wdrożenia Microsoft Dynamics NAV, hurtownie zyskują aktualne dane o stanach magazynowych dystrybutora, z możliwością automatycznego składania zamówień online, zaś firmy dekarskie – dostęp do informacji o stanach magazynowych hurtowni. Dzięki tak sprawnej wymianie danych wszyscy użytkownicy platformy mogą precyzyjnie planować swoje prace wykonawcze oraz zaopatrzeniowe, co w efekcie przekłada się na zwiększenie efektywności pracy, optymalizację czasu realizacji zamówień i dostaw, jak również skrócenie czasu magazynowania produktów
Z myślą o kontrahentach firmy do systemu wprowadzono kalkulator internetowy, za pomocą którego można tworzyć kosztorysy inwestycji. Rozwiązanie to znacznie podnosi konkurencyjność kontrahentów wobec klientów indywidualnych. Platformę cechuje także wysoka użyteczność w obszarze szybkiego opracowywania trafnych prognoz i analiz biznesowych, z których za pośrednictwem platformy korzystać mogą wszyscy jej użytkownicy.
– Platforma jest dokładnie tym rozwiązaniem, jakiego od dawna szukaliśmy. Przede wszystkim ułatwia zarządzanie wieloma procesami w firmie, automatyzuje je i znacznie upraszcza. Wdrożony system jest jednocześnie ogromną bazą wiedzy – stanowi doskonałe medium usprawniające komunikację między pracownikami naszej firmy a kontrahentami. Pozwala to znacznie usprawnić współpracę i wykluczyć wiele błędów spowodowanych „czynnikiem ludzkim – mówi Grażyna Bartoszyńska – Madura, Dyrektor Finansowy, CB S.A.