Lexmark: przejęcie Twistage i AccessVia

Lexmark International, dostawca rozwiązań związanych z drukiem, przejął dwie kolejne firmy – Twistage z San Francisco oraz AccessVia z Seattle. Przejęcia łącznie opiewają na kwotę około 31,5 mln USD.

Twistage oferuje platformę do zarządzania obrazem, nagraniami wideo i audio w modelu oprogramowania dostępnego w chmurze (cloud computing). Architektura Twistage bez problemu integruje się z istniejącymi aplikacjami klientów, jest elastyczna i łatwa do zaadaptowania.

Umożliwia bezpieczne korzystanie z zasobów multimedialnych praktycznie w dowolnym formacie, zarządzanie i dostarczanie treści wewnątrz firmy oraz poza siecią firmową. Dzięki wysokiej skalowalności i zdecentralizowanemu podejściu umożliwia lepsze wykorzystanie istniejących zasobów multimedialnych zarówno na mobilnych, jak i desktopowych urządzeniach.

W połączeniu z rozwiązaniami Lexmarka umożliwi klientom przechwytywanie, zarządzanie i dostęp do wszystkich treści w biznesowym środowisku.

AccessVia to platforma oprogramowania do tworzenia reklam multimedialnych (signage) zarówno papierowych, jak i cyfrowych, na użytek sieci handlu detalicznego. Oferuje rozwiązania do projektowania i produkowania etykiet wykorzystywanych w sklepach, drukowanych na różnych urządzeniach wyjściowych, z wbudowanym cyfrowym podpisem lub elektronicznymi tagami.

Oprogramowanie AccesVia drukuje na żądanie w sklepach, na monochromatycznych i kolorowych drukarkach, na urządzeniach wielofunkcyjnych oraz na przenośnych urządzeniach znajdujących się między półkami sklepowymi lub szybkich drukarkach produkcyjnych w centrach druku. Zapewnia także wyświetlanie treści na dużych wyświetlaczach czy elektronicznych znakach umieszczonych na półkach.

Narzędzia AccessVia są dostępne online i mogą być dostarczane w opartym na chmurze modelu SaaS (Software as a Service – oprogramowanie jako usługa), jak również w tradycyjnej instalacji.

W połączeniu z usługami zarządzania drukiem (MPS – Managing Printing Services) AccessVia umożliwi szybkie projektowanie i produkowanie oznaczeń do sklepów, co pozwoli na lepsze zarządzanie asortymentem w rozproszonym środowisku hal sklepowych.

Platforma AccessVia dostarcza papierowe i cyfrowe rozwiązania do ponad 75 sieci detalicznych, dysponujących ponad 60 tys. sklepów (w tym Best Buy czy Office Depot).

– Od 2010 r. Lexmark przejął osiem firm, odchodząc od wyłącznie produkcji sprzętu ku dostarczaniu kompleksowych rozwiązań – powiedział Paul Rooke, prezes firmy Lexmark. – Celem Lexmarka jest dostarczanie klientom specyficznych dla danej branży rozwiązań, ułatwiających organizację pracy i zarządzanie informacjami, by pomóc im w rozwijaniu biznesu.