Kontakt-Simon z QAD Enterprise Applications 2011 SE

Kontakt-Simon to jeden z wiodących producentów w przemyśle elektroinstalacyjnym, obecny na rynkach UE, krajów arabskich czy Indonezji. W maju 2012 r. firma zakończyła projekt aktualizacji systemu wspomagającego zarządzanie QAD Enterprise Applications do wersji 2011 SE.

Głównym celem wdrożenia było wprowadzenia usprawnień w dziedzinie raportowania operacyjnego oraz zarządzania magazynem. W ramach dalszych prac firma zdecydowała się na przejście z platformy Windows na Linux, co w efekcie przełożyło się na zwiększenie wydajności całego systemu informatycznego.

Kontakt-Simon ma ponad 90-letnie doświadczenie w produkcji i dystrybucji osprzętu elektroinstalacyjnego (gniazda, łączniki, puszki podłogowe, praktyczne elementy elektroniczne) oraz systemów rozprowadzania energii elektrycznej. Produkty te znajdują zastosowanie w obiektach biurowych, przemysłowo-handlowych, edukacyjnych, medycznych, użyteczności publicznej, hotelach, a także nowoczesnych wnętrzach mieszkalnych. Firma zajmuje silną pozycję nie tylko na rynku polskim, ale także za granicą.

– Główną zaletą zintegrowanego systemu wspomagającego zarządzanie jest możliwość sprawnego uzyskania informacji przedstawionych w różnych płaszczyznach. Oprócz szybkości dostępu do danych kluczowa jest również jakość i rzetelność pozyskiwanych informacji. W ten sposób unikamy błędów i co istotne korzystamy z wiarygodnych informacji analitycznych ułatwiających podejmowanie kolejnych decyzji biznesowych – mówi Aleksander Proske, główny księgowy, Kontakt-Simon.

Współpraca obu firm rozpoczęła się w 2000 r. wdrożeniem zintegrowanego systemu wspomagającego zarządzanie dostarczonego przez QAD. System zapewnia obsługę takich obszarów, jak produkcja, zaopatrzenie, sprzedaż i finanse oraz system kadrowo-płacowy i interfejs księgowy. W połowie 2008 r. Kontakt-Simon zdecydował się na implementację aplikacji QAD Warehousing, dzięki której udało się usprawnić działalność magazynu.

W maju br. sukcesem zakończono projekt aktualizacji oprogramowania do najnowszej wersji. Tym razem skoncentrowano się na udoskonaleniu procesów raportowania operacyjnego poprzez wykorzystanie narzędzi dostępnych w interfejsie .NET (browsery, kolekcje, eksport/import do Excela, metryki). Dodatkowe usprawnienia objęły również obszar finansów.

– Oprócz automatyzacji procesów księgowych zyskujemy niezbędne narzędzia analizy finansowej, które stanowią podstawę pracy kierownictwa firmy. Wprowadzony system informatyczny pozwolił nam również na spełnienie wszelkich wymagań określonych przez prawo. Usprawnienia wprowadzone w ostatnim okresie zapewniły nam zgodność ze standardami sprawozdawczości finansowej określonej przez korporację. Dzięki systemowi jesteśmy w stanie błyskawicznie generować raporty finansowe na potrzeby właścicieli – dodaje Aleksander Proske.

Firma zdecydowała się także na wykorzystanie modułu ICT, zapewniającego szybkie wprowadzanie własnych modyfikacji w systemie. Z najnowszej wersji oprogramowania korzysta 38 użytkowników.

– Projekt przejścia do najnowszej wersji systemu QAD Enterprise Applications trwał niespełna 9 miesięcy. Godne podkreślenia są wysokie kompetencje zespołu informatycznego firmy Kontakt-Simon, który wziął na siebie wprowadzenie części modyfikacji oraz przeprowadzenie testów systemu. W ramach projektu dokonano również rozszerzenia funkcjonalności rozwiązania QAD Warehousing. Przede wszystkim zapewniono poprawę obsługi operacji magazynowych za pośrednictwem czytników kodów kreskowych – mówi Piotr Słowiński, Project Manager QAD Polska.