KAMAL – bydgoski producent kostki brukowej i wyrobów betonowych – wybrał system Business Intelligence TARGIT do analizowania i usprawniania swojej działalności handlowej. Już w pierwszych tygodniach po uruchomieniu systemu zaobserwowano pozytywną rywalizację handlowców, mających bieżący podgląd wyników sprzedaży i uzyskiwanych zysków.
Dzięki szczegółowym analizom i wizualizacjom terytorialnym – np. asortymentu sprzedawanego różnym klientom – podjęto wiele decyzji usprawniających działanie i pozwalających zracjonalizować koszty oraz zwiększyć efektywność finansową firmy.
Rozwiązanie zaimplementowali specjaliści z Solemis Group, polskiego przedstawiciela producenta oraz dystrybutora systemu TARGIT.
Wdrożenie systemu TARGIT w KAMALU jest jednym z elementów usprawniania zarządzania i racjonalizacji działania, której celem jest zwiększenie konkurencyjności firmy na rynku. W pierwszym etapie uruchomiono analizy sprzedaży, następnie analizy stanów magazynowych, a na ukończeniu są rozbudowane analizy finansowe.
Z systemu korzysta nie tylko dyrekcja firmy i dział finansowy ale przede wszystkim dział handlowy, który na bieżąco analizuje wyniki swojego działania i elastycznie dostosowuje się do sytuacji rynkowej zachowując cały czas kontrolę nad opłacalnością działań i wynikiem finansowym.
Wdrożenie systemu TARGIT umożliwiło nam bardzo precyzyjne analizowanie sprzedaży w wielu przekrojach w bardzo krótkim czasie i podejmowanie decyzji biznesowych w oparciu o pełne i aktualne dane – mówi Adam Glaziński, dyrektor finansowy w KAMAL Sp. z o.o. „Dzięki systemowi TARGIT usprawniliśmy system motywowania pracowników, który znakomicie wpłynął na wyniki oraz kształtowanie struktury sprzedaży. Możliwość szybkich analiz na bieżących danych pozwala handlowcom pozyskiwać nowych klientów i elastycznie ustalać warunki finansowe atrakcyjne dla klienta i korzystne dla firmy.
KAMAL Sp. z o.o. to prężnie rozwijająca się od 1989 roku bydgoska firma – producent kostki brukowej i szerokiej gamy elementów betonowych. Dziś, oprócz centrali w Bydgoszczy firma ma oddziały i zakłady produkcyjne w Pakości, Krojantach, Rypinie oraz Barczewie koło Olsztyna, a także kopalnie kruszyw. Zapewniają one kompleksowe wykonanie każdego, niezależnie od wielkości, zamówienia. Firma ma certyfikat ISO9001, własne laboratoria kontrolujące jakość oraz jest wielokrotnym zdobywcą różnego rodzaju wyróżnień m.in. „Gazel Biznesu” czy „Diamentów Forbesa”. KAMAL jest jednym z nielicznych producentów szerokiej gamy elementów małej architektury – wykorzystywanych do zagospodarowywania ogrodów, parków, umacniania skarp, a także wznoszenia ekranów dźwiękochłonnych o wysokim współczynniku pochłaniania i rozpraszania. W ofercie firmy są także: różnego rodzaju kostki brukowe w tym szlachetne, krawężniki i obrzeża, płyty ściekowe, elementy ścian dźwiękowych i tzw. elementy małej architektury.