Jan-Calle Schütt Cardoso da Silva nowym dyrektorem sprzedaży w StarDSL Sp. z o.o.

Zadaniem nowego Dyrektora Sprzedaży StarDSL będzie upowszechnienie dostępu do szerokopasmowego Internetu przez satelitę wśród użytkowników w Polsce oraz przygotowanie wejścia z usługą do kolejnych krajów w regionie Europy Wschodniej. Spółka-siostra StarDSL GmbH jest już liderem na rynku Internetu satelitarnego w Niemczech.

 To dla mnie duże wyzwanie zawodowe. Polegam na swoich doświadczeniach w sprzedaży produktów technologicznych na rynkach europejskich. Jako dyrektor sprzedaży StarDSL poznałem politykę jakości i model biznesowy firmy. W niecały rok, wraz z moim zespołem, zbudowałem sieć sprzedaży StarDSL w Niemczech. Dzięki ścisłej współpracy z wiodącymi dystrybutorami jak Komsa, EP i Media Saturn Holding udało nam się zdobyć wiodącą pozycję. Zdaję sobie sprawę z wielu zalet produktu jakim jest Internet satelitarny. Wiem też, że zapotrzebowanie na szerokopasmowy Internet w Polsce, zwłaszcza na terenach podmiejskich i wiejskich, jest bardzo duże. Przypuszczam, że są też tacy użytkownicy, których nie w pełni satysfakcjonuje jakość połączenia naziemnego i szukają alternatywy. Właśnie tym osobom proponujemy nowe rozwiązanie: Internet satelitarny – mówi Jan-Calle Schütt Cardoso da Silva, nowo mianowany dyrektor sprzedaży StarDSL w Polsce. Choć usługę uruchomiliśmy oficjalnie na przełomie roku 2009 i 2010, mamy bardzo duży ruch na stronie www.starDSL.pl i grono pierwszych polskich klientów. Wierzę, że jakość, za którą nagradzają nas Szwajcarzy i Niemcy, spełni oczekiwania polskich internautów – dodaje.

Jan-Calle Schütt Cardoso da Silva od 15 lat związany jest z rynkiem elektronicznym i telekomunikacyjnym. Studiował biznes w Niemczech i w Hiszpanii. Karierę rozpoczął od pracy w Szwecji, w firmie AEG kooperującej z fabrykami w Niemczech (lata 1994-1995). W roku 1995 pracował jako menedżer ds. kadr w STN Atlas Elektronik. Od roku 1996 rozpoczął dynamiczną karierę w działach sprzedaży, jako menadżer ds. sprzedaży w Hass & Hajte GmbH (1996), kierownik sklepu, project manager a następnie regionalny szef sprzedaży w Talkline GmbH & Co. (1999-2007). W roku 2007 przyjął propozycję objęcia stanowiska dyrektora sprzedaży u wiodącego na rynku niemieckim dostawcy Internetu satelitarnego – StarDSL GmbH z siedzibą w Hamburgu. W ciągu siedmiu miesięcy zbudował kanał dystrybucyjny w Niemczech, Austrii i Szwajcarii doprowadzając do szybkiego wzrostu sprzedaży. Zarządzał polityką sprzedażową StarDSL GmbH do końca roku 2008. W 2009 roku zajmował się handlem międzynarodowym we własnej firmie M.Steinmüller & J.C. Schütt Cardoso da Silva GbR, by w lutym 2010 roku powrócić do StarDSL. Tym razem, w roli dyrektora sprzedaży w polskiej spółce-siostrze StarDSL i misją ekspansji międzynarodowej. Włada biegle językami: angielskim, niemieckim, hiszpańskim i portugalskim. Interesuje się kulturą Brazylii.