Kontrola kosztów produkcji oraz efektywne funkcjonowanie magazynu w powiązaniu ze sferą finansowo-księgową stało się głównym celem wdrożenia systemu Impuls 5 w firmie DEFRO. Jeden z największych w kraju producentów kotłów grzewczych rozpoczął już pracę z rozwiązaniem klasy ERP autorstwa BPSC SA.
Zamykane właśnie wdrożenie objęło większość obszarów funkcjonalnych firmy. Rozwiązania finansowo-księgowe wykorzystywane są obecnie w podstawowym zakresie i rozbudowywane o kolejne funkcjonalności. Oprogramowanie kadrowo-płacowe rozszerzone zostało o współpracę z zewnętrzną aplikacją klasy RCP, obsługującą kontrolę dostępu do poszczególnych miejsc na terenie przedsiębiorstwa. Plany produkcyjne tworzone są dla dłuższych serii poszczególnych modeli, co bezpośrednio wpływa na specyfikę realizacji zamówień w ramach funkcjonalności dystrybucyjnej. Partie produkcyjne powstają w wyniku kompletowania większej ilości zamówień. Kontroli podlegają również koszty transportu obejmujące wykorzystanie własnej floty. Aplikacja CRM dedykowana jest obecnie pionowi serwisowemu – pod kontrolą znalazła się całość informacji o przyjętych reklamacjach. Trwa rozszerzenie wykorzystania tej funkcjonalności przez dział handlowy, który tworzą regionalni przedstawiciele współpracujący z dystrybutorami, a także autoryzowanymi instalatorami takich urządzeń.
Zarządzanie produkcją umożliwia rozliczanie materiałów z dokładnością do poszczególnych zleceń produkcyjnych. Równocześnie realizowane było rozwiązanie obejmujące gospodarkę materiałową wraz z wykorzystaniem kolektorów danych. Funkcjonowanie magazynu obejmuje zarówno materiały jak i gotowe produkty.
Z systemu korzysta równocześnie 20 użytkowników.
– Dzięki wdrożeniu zintegrowanego systemu zarządzania zniknął problem z dokładnym wycenianiem wartości poszczególnych produktów. Dane dotyczące materiałów ściągane są przez TKW, czyli moduł obliczający przewidywane koszt, tworząc nasz koszt netto. To znaczące udogodnienie w porównaniu z sytuacją, gdy musieliśmy analizować ceny zakupów materiałów, przenosić je do Excela i przeliczać wykorzystane ilości. Na tej podstawie mogliśmy aktualizować ceny umieszczone w module gospodarki materiałowej. Dziś ten proces jest zautomatyzowany i bardziej przejrzysty – podkreśla Wojciech Różalski, Dyrektor ds. Logistyki, koordynujący wdrożenie w firmie DEFRO.
Korzenie firmy DEFRO sięgają roku 1973. Wtedy to firma rozpoczynała swoją działalność od prostych projektów dla małych podmiotów funkcjonując jako niewielki zakład rzemieślniczy. Zdobywając niezbędne doświadczenie i umiejętności w produkcji metalowej zdobyła zaufanie Klientów.
Oferta firmy jest systematycznie poszerzana, kolejne produkty projektowane są w oparciu o techniki CAD/CAM. Obecnie składają się na nią takie grupy produktowe jak urządzenia grzewcze, budowlane, podające paliwo oraz części zamienne do produkowanych wyrobów.
Urządzenia te zostały przebadane przez niezależne instytucje (Urząd Dozoru Technicznego, Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu, Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie), posiadają również niezbędne certyfikaty oraz znak CE.