Hurtownia danych dla Global Cosmed Group

Firma GramSoftware Sp. z o.o. zrealizowała pierwszy etap budowy hurtowni danych i systemu Business Intelligence w zakresie procesu sprzedaży grupy Global Cosmed, znanej z produkcji takich marek jak Apart, Bobini, Kret. System umożliwia wszechstronną analizę i raportowanie danych o sprzedaży z uwzględnieniem m.in. kosztów wytworzenia, rozliczania promocji oraz wykonania budżetu.

Projekt uruchomienia hurtowni danych został zrealizowany zgodnie z zaplanowanym czasem. Baza danych opiera się na Microsoft SQL Server 2008. Jest ona zasilana z wielu źródeł i z różną częstotliwością. Przejrzysty sposób zasilania pozwala łatwo dokonywać modyfikacji lub dodawać kolejne źródło danych. Dla części danych pozostawiono możliwość ręcznego zasilania (poprzez interfejsy) – są to głównie słowniki, których dotychczas nie posiadaliśmy, a które pozwalają nam przeglądać dane w sposób korzystny dla biznesu.

Wdrożenie oprogramowania MicroStrategy pozwala nam na różnorodne formy analiz. Począwszy od prostych raportów, z możliwością szybkiego i wygodnego przekształcania przez użytkowników, a skończywszy na zaawansowanych i mocno zagregowanych pulpitach menedżerskich, które są źródłem informacji dla poszczególnych szczebli kadry zarządczej. Olbrzymią zaletą MicroStrategy jest tworzenie tzw. metryk, które pozwalają nam na jednym raporcie pokazać zestaw wskaźników, który przy użyciu zwykłych narzędzi analitycznych wymagałby, w najlepszym przypadku, zrobienia wielu raportów oraz ręcznego ich złączenia.

Już w pierwszych dniach działania aplikacji uruchomiliśmy kilka raportów rozsyłanych automatycznie zgodnie z ustalonym przez nas harmonogramem. Raporty mogą być wysyłane w różnych formatach, a także z różnymi parametrami. Automatyczna wysyłka raportów znacząco poprawiła szybkość i częstotliwość dostarczania raportów. Dlatego obecnie funkcjonuje już kilkadziesiąt takich raportów, a niektóre z nich są wysyłane nawet kilka razy dziennie. Obecnie raporty są generowane i dostarczane wówczas, gdy pracownicy tego potrzebują, a nie tak, jak dotychczas, kiedy analitycy mieli czas je przygotować.

Oprócz nowych możliwości generowania i dystrybucji raportów zdecydowanie zwiększyła się szybkość uzyskiwania danych. Przykładowe zestawienie danych za kilka miesięcy generuje się w czasie, który dotychczas pozwalał nam uzyskać dane za 1 dzień. W przypadku zaprenumerowania tego raportu, oczekiwanie na dane zmniejsza się do zera – wystarczy otworzyć plik ze skrzynki odbiorczej.