W październiku firma HTC Corp. otworzyła polskie biuro, rozpoczynając sprzedaż telefonów w kanale konsumenckim i przez operatorów komórkowych. Podczas konferencji prasowej Tomasz Leśniak, menedżer odpowiedzialny za obszar Europy Wschodniej, przedstawiał strategię HTC na rynku polskim. Celem jest stworzenie rozległej sieci dystrybucji, która umożliwi oferowanie urządzeń mobilnych jak najszerszej grupie klientów.
Marka HTC jest względnie młoda, ponieważ firma HTC Corp. oferowała swoje produkty głównie pod markami partnerów handlowych, w tym największych operatorów sieci komórkowych, takich jak T-Mobile (pod marką MDA), Orange (pod marką SPV), Vodafone (pod marką VPA), O2/Telefonica (pod marką XDA). Polscy klienci mogli do tej pory zapoznać się z telefonami HTC sprzedawanymi jako MDA przez PTC Era oraz SPV przez Orange.
– Polska ze względu na swój potencjał demograficzny i bardzo szybki rozwój jest obiecującym rynkiem dla naszych produktów, a polscy klienci wymagają produktów wysokiej jakości, o solidnej konstrukcji oraz zaawansowanych funkcjach – powiedział Florian Seiche, wiceprezes HTC Europe.
Pod koniec roku HTC planuje wprowadzić na polski rynek kilka nowych mobilnych urządzeń, np. HTC TyTN II, HTC Touch Dual, HTC S730 oraz model HTC Shift pracujący w systemie Windows Vista.