Forum Biznesowe SAS „Competing on Analytics”

10 kwietnia 2008 r. w Hotelu Marriott w Warszawie odbyło się Forum Biznesowe SAS 2008. Tematem przewodnim XV edycji forum była koncepcja konkurencji opartej na analizie danych zaproponowana przez amerykańskiego profesora Thomasa Davenporta w książce „Competing on Analytics” wydanej w 2007 r. przez Harvard Business School Press. Pierwsza połowa konferencji poświęcona była wykorzystaniu najnowszych osiągnięć analityki biznesowej w obszarze zarządzania klientami. Pokaz prezentacyjny prowadzony przez światowej klasy ekspertów w dziedzinie Customer Intelligence, Normana Webba i Alana Gormleya, obfitował w ciekawe przykłady z bogatej praktyki doradczej prelegentów, a także umożliwiał zapoznanie się z funkcjonalnością platformy technologicznej SAS Customer Intelligence.

Alicja Wiecka, dyrektor zarządzająca SAS Institute Polska

Motywem przewodnim było twierdzenie, że we współczesnym świecie nie można budować przewagi konkurencyjnej za pomocą produktów i usług, gdyż te mogą w krótkim czasie zostać skopiowane przez konkurencję. Jedynym skutecznym sposobem osiągnięcia przewagi konkurencyjnej jest szczegółowa wiedza o klientach i umiejętność jej wykorzystania, a w tym pomaga technologia SAS, umożliwiając efektywne i szybkie zdobywanie, uporządkowanie oraz analizę informacji dostarczanych przez różnorodne kanały kontaktu z klientem i przechowywanych w wielu różnych systemach. W drugiej połowie konferencji odbyły się równolegle prezentacje zebrane w cztery bloki tematyczne, obejmujące kluczowe obszary zarządzania.

Forum zgromadziło ponad 350 gości, dając im możliwość wymiany doświadczeń i zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi niezbędnymi do podejmowania optymalnych decyzji biznesowych. Licznie przybyli przedstawiciele banków, towarzystw ubezpieczeniowych, operatorów sieci telekomunikacyjnych, a także przemysłu.

Wszyscy uczestnicy głębiej zainteresowani aspektami technologicznymi zostali zaproszeni do udziału w dorocznej konferencji Forum Technologii SAS, która odbędzie się 28 maja 2008r. w Hotelu Marriott w Warszawie. Celem technologicznej odsłony Forum SAS będzie zaprezentowanie rozwiązań i narzędzi technologicznych dostarczanych w ramach SAS Enterprise Intelligence Platform, a także omówienie nowości w wersji SAS – 9.2, w tym zmian w architekturze, strategii migracji ze starszych wersji oprogramowania oraz nowych funkcji narzędzi analitycznych, integracji danych i raportowania.

– SAS Forum zgromadziło ponad 350 uczestników, to ewenement potwierdzający ogromne zainteresowanie rozwiązaniami biznesowymi SAS w Polsce – mówi Alicja Wiecka, dyrektor zarządzająca SAS Institute Polska. – Cieszy zwłaszcza liczny udział przedstawicieli energetyki, handlu i przemysłu – sektorów, które wyraźnie rozpoczęły myślenie o budowie przewagi konkurencyjnej w oparciu o analitykę.