Epicor Prophet 21 dla dystrybutorów hurtowych

Epicor Software Corporation wprowadził na rynek nowszą wersję (12.9) oprogramowania Epicor Prophet 21 dla dystrybutorów hurtowych. Wśród wdrożonych nowości znajdują się funkcje do analizy trendów i tendencji zakupowych, planowania i uzupełniania zapasów oraz zarządzania programami gratyfikacyjnymi dla klientów.

Customer Buying Trend Analysis – moduł do analizy trendów zakupowych to ułatwione wyszukiwanie kombinacji klient/produkt. W celu uzyskania spójnych i sprawdzonych wzorców zakupów zastosowano dodatkowe modele statystyczne typu „sześć sigma”. W efekcie system określa zwyczaje klienckie, które wykazują najszybsze trendy rosnące lub malejące, definiując ich potencjalne skutki finansowe dla firmy. Dodatkowo, analizując procesy sprzedażowe, system dostarcza informacje wskazujące odbiorców, którzy przestali kupować, jednocześnie szacując wstępne straty z tego tytułu. Z danych firmy Epicor wynika, że zaawansowane narzędzia dostępne w nowym systemie Epicor, umożliwiają zapobieganie utracie nawet kilkudziesięciu złotych rocznie.

Demand Replenishment Planning – moduł analityczny umożliwiający długoterminowe planowanie zapotrzebowania. Korzystając z tej funkcji, można oszacować na podstawie rocznych prognoz popytu poziom zapotrzebowania w skali roku. Ponadto zapewnia ona bieżący wgląd do danych o statusie zakupów, co znacznie ułatwia dalsze planowanie zapasów.

Rewards Program – funkcja odpowiadająca za przyznawanie nagród umożliwia nagradzanie klientów za wybór konkretnych produktów na zasadzie punktów premiowych lub nagród finansujących wspólne reklamy. Dystrybutor może wybrać pojedyncze pozycje ze swojej oferty lub ich grupy (grupy produktów, grupy rabatowe i cenowe, produkty określonego producenta itp.), za których zakup będzie oferował nagrody, a także określić, po jakim czasie nagrody będą przyznawane. Odpowiednia klasyfikacja klientów zapewnia przyznawanie nagród tylko wybranym.

– Wzbogacona wersja Epicor Prophet 21 to kompleksowe rozwiązanie, które wprowadza firmę na wyższy poziom zarządzania danymi. Wdrożone zmiany pozwalają dystrybutorom hurtowym na budowanie trwałej lojalności klientów, dając podstawy do uzyskania bardziej stabilnej pozycji rynkowej – twierdzi Kevin Roach, wiceprezes i dyrektor generalny działu systemów ERP na obie Ameryki w firmie Epicor.