Dostrzegając potencjał regionu i zdecydowany wzrost zapotrzebowania na wyspecjalizowane rozwiązanie informatyczne, Comarch podjął decyzję o dalszym rozwoju struktur na Bliskim Wschodzie.
Obecna działalność, skoncentrowana głównie wokół sektora telekomunikacyjnego, została rozszerzona o specjalistów z takich obszarów, jak:
- CRM & Marketing, z flagowymi produktami Comarch Loyalty Management, Gamification czy platformy analityczne,
- rynki finansowe z ofertą dla banków, w tym z rozwiązaniem wielokanałowej obsługi klienta – platformą Comarch Smart Finance, udostępniającą m.in. bankowość internetową i mobilną, obsługę oddziałową z CRM (dzięki wbudowanym w platformę mechanizmom marketingowym, lojalnościowym oraz analizy danych banki regionu zyskają możliwość dostosowania produktów do oczekiwań klientów w czasie rzeczywistym, zgodnie z jego potrzebami i sytuacją finansową),
- telemedycyna – nowoczesne technologie usprawniające proces obsługi pacjenta oraz placówek medycznych.
Najbliższe plany dotyczą również otwarcia data center oraz stworzenia pierwszej linii wsparcia dla klientów z regionu.
Biuro Comarch w Dubaju działa od kwietnia 2004 r. i obsługuje klientów z branży telekomunikacyjnej w takich krajach, jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar, Jemen czy Iran. Aktualnie jego działalność skupia się na klientach z regionu GCC (Gulf Cooperation Council, w skład którego wchodzą: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar, Oman, Arabia Saudyjska, Bahrajn, Kuwejt) oraz Azji i Afryki.
– W regionie decydujące znaczenie ma lokalizacja Dubaju oraz fakt, że jest to doskonały hub, z którego bezpośrednio można dolecieć do kluczowych klientów – zaznacza Bartosz Demczuk, Business Unit Director Comarch Middle East.
Comarch jest także obecny na rynku tureckim. Od 2005 r. wspólnie z firmą partnerską Bizofis świadczy tam usługi elektronicznej wymiany danych (EDI).