Business Intelligence Roadshow

Czy systemy BI mogą pomóc firmom w czasach spowolnienia gospodarczego? IDC przewiduje, że w 2008 r. mimo spowolnienia gospodarczego rynek analityki biznesowej osiągnie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wartość 210 mln USD. Światowy wzrost wydatków na narzędzia BI szacowany jest na 10-12% w ciągu najbliższych pięciu lat i nawet w razie pogłębiającej się recesji będzie on jednym z najbardziej dynamicznych segmentów rynku oprogramowania.

Organizowaną przez IDC doroczną konferencję Business Intelligence Roadshow, która odbyła się 25 listopada 2008, zdominował temat recesji i jej reperkusji dla firm. Prelegenci i uczestnicy starali się odpowiedzieć na pytanie: czy i w jaki sposób systemy Business Intelligence mogą pomóc firmom w zakresie utrzymania płynności finansowej, zdobywaniu nowych klientów i utrzymania dotychczasowych. Zaprezentowano wiele rozwiązań, które nie tylko zapewniają bardziej wyrafinowane i szybsze analizy, ale także upraszczają dostęp do raportów niezbędnych zwykłym pracownikom w codziennej pracy .

Szczególne zainteresowanie uczestników wzbudziły dwie prezentacje – gościa specjalnego Larrego P. Englisha i Mariusza Gacy z Telekomunikacji Polskiej SA.

Larry English, autor uznanej na całym świecie Biblii Jakości Informacji („Improving Data Warehouse and Business Information Quality”), zaprezentował najczęstsze przypadki niefrasobliwego podejścia do jakości danych i konsekwencje takiego postępowania oraz przedstawił autorskie metody usprawnień procesów uzyskania i utrzymania wysokiej jakości danych.

Mariusz Gaca, dyrektor wykonawczy ds. rynku biznesowego w Grupie TP, przybliżył zebranym szanse, zagrożenia i wyzwania stojące przed systemami analitycznymi w tak dużej firmie jak TP. Jego refleksje, przedstawione z perspektywy użytkownika biznesowego a nie od strony IT, spotkały się z dużym zainteresowaniem publiczności.

– Niesłabnące zainteresowanie naszymi konferencjami na temat Business Intelligence pokazuje, że na rynku wciąż istnieje spory głód wiedzy na ten temat – powiedział moderator konferencji Tomasz Słoniewski, Research Manager z IDC. – Co prawda uczestnicy wiedzą dobrze, na czym polega BI, ale chcą się dowiedzieć, jak wykorzystać je efektywnie w całej firmie, dlatego w tym roku nasi partnerzy i my skupiliśmy się na pokazaniu, że BI wcale nie musi być skomplikowane, żeby powszechnie było w firmie wykorzystywane.

– Zauważamy duży niepokój na rynku IT zarówno po stronie dostawców rozwiązań, którzy obawiają się o priorytety i siłę nabywczą swoich klientów, jak również po stronie odbiorców – opóźniających decyzje o wcześniej planowanych inwestycjach w zakresie IT, przewidujących zagrożenie firmowej płynności finansowej i zdolności kredytowej w obecnej niestabilnej sytuacji na rynkach finansowych – wyjaśnia Andrzej Jarosz, dyrektor zarządzający, IDC Polska. – Dlatego postanowiliśmy zorganizować w możliwie krótkim czasie regionalną konferencję IDC IT Smart Buyer Forum 2009 – IT Purchases Advisory for Crisis, której warszawska edycja planowana jest na 3 marca 2009.

Źródło: IDC Polska