Branża wytwórcza w gronie liderów innowacyjności

Firma Motorola Solutions przedstawiła kolejne wyniki badań nad przyszłością technik komunikacyjnych w regionie EMEA, przeprowadzonych przez agencję badawczą IDC na zlecenie Motoroli.

Raport IDC (Future Use of Communication Technologies in EMEA, sierpień 2010 r.) powstał w wyniku sondażu 267 firm z krajów regionu EMEA: Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Norwegii, Rosji, Arabii Saudyjskiej, Republiki Południowej Afryki, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii.

Z raportu wynika, że branża wytwórcza jest postrzegana przez inne sektory jako ważne źródło inspiracji, ustępując pod tym względem tylko branżom telekomunikacyjnej i medialnej. 28% respondentów stwierdziło, że szukają inspiracji technologicznych w branży wytwórczej, która wyprzedziła takie sektory, jak transport i logistyka (23%) oraz usługi profesjonalne (19%).

Wnioski z badania

  • Choć firmy z innych sektorów szukają inspiracji technologicznych w branży wytwórczej, tylko 17% przedstawicieli tej branży uważa się za innowatorów, w porównaniu z 24% firm z branży budowlanej i 22% z transportowo-logistycznej.
  • Sondaż wykazał, że branża wytwórcza stosuje wiele innowacyjnych technik komunikacyjnych. Niemal połowa (45%) wykorzystuje cloud computing lub SaaS (oprogramowanie jako usługa), a 43% – komunikację zunifikowaną. Sektor ten wykorzystuje też w największym stopniu wideokonferencje wysokiej jakości, takie jak telepresence – ponad połowa respondentów (52%) twierdzi, że firmy używają ich w jakiejś postaci.
  • Wysoki stopień wykorzystania pracy zdalnej w sektorze wytwórczym również znalazł odzwierciedlenie w wynikach – 92% używa zdalnego dostępu, niemal każdy respondent (97%) używa aplikacji do udostępniania danych, a 47% – techniki sprzedaży terenowej.
  • Widać duże zainteresowanie śledzeniem aktywów. 43% respondentów używa obecnie techniki śledzenia aktywów, a spośród tych, którzy jeszcze z niej nie korzystają, niemal dwie trzecie (65%) są zainteresowane wdrożeniem jej w przyszłości.

– Branża wytwórcza już teraz przoduje we wdrożeniach takich technologii, jak wideokonferencje wysokiej jakości oraz zdalny dostęp, ale sondaż pokazuje, że wytwórcy mają apetyt na inne zaawansowane technologie komunikacyjne, przy czym szczególnym zainteresowaniem cieszą się przyszłe wdrożenia sieci VoIP, WLAN oraz 3G i 4G – powiedział Marco Landi, wiceprezes ds. kanałów dystrybucji w regionie EMEA w Motorola Solutions.