Bosch otwiera campus IT w Stuttgart-Feuerbach

W nowym campusie, zlokalizowanym w Stuttgart-Feuerbach, Grupa Bosch otworzyła centrum kompetencji, które będzie koordynować światową działalność Bosch w obszarze IT. Około 2 000 z 7 500 pracowników działu będzie pracować w ultranowoczesnym campusie, który ma wspierać przyspieszenie transformacji firmy Bosch w przedsiębiorstwo IoT. – Produkty komunikujące się przez internet i usługi oparte na bazach danych mają coraz większy udział w rozwoju przedsiębiorstwa. Odpowiednio zmienia się także rola naszego działu IT. O ile wcześniej chodziło głównie o rozbudowę infrastruktury IT, wsparcie użytkowników oraz dostawę sprzętu, o tyle teraz dział coraz silniej koncentruje się na rozwijaniu innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie IT i programowania – mówi prof. dr Stefan Asenkerschbaumer, zastępca prezesa zarządu spółki Robert Bosch GmbH, odpowiedzialny za IT. – Campus jest naszym nowym centralnym hubem rozwoju cyfrowych modeli biznesowych. Łączy on najlepsze cechy obu światów Bosch: produkty i know-how działającego od dziesiątków lat koncernu technologicznego zostaną wzbogacone dzięki dynamice młodego zespołu IT. 

Transformacja działu IT Bosch: szybsza realizacja projektów, krótsze terminy wprowadzania rozwiązań na rynek

– Nasza działalność IT przestaje być jedynie składnikiem kosztów, a staje się jedną z kluczowych kompetencji. Oprogramowanie stanowi integralną część produktu i towarzyszących mu usług – wyjaśnia dr Elmar Pritsch, CIO i szef działu IT w spółce Robert Bosch GmbH. Celem Bosch jest zintegrowanie w sieci każdego produktu i oferowanie szerokiej gamy związanych z tym usług w terminie do 2020 roku. Aby usprawnić ten proces, każdy sektor przedsiębiorstwa będzie realizował swoje zadania w obszarze cyfryzacji za pośrednictwem specjalnie utworzonego stanowiska Business Chief Digital Officer. Osoba na tym stanowisku wspólnie z partnerami z działu Bosch IT będzie inicjowała nowe, innowacyjne projekty, które następnie będą wdrażane przez połączone zespoły działające na całym świecie. Tak bliska współpraca IT i działów branżowych przyczyni się do jeszcze szybszego rozwijania i wprowadzania na rynek modeli biznesowych opartych na bazach danych.

Credo campusu: klienci, zespoły i pracownicy w centrum uwagi

Architektura i wyposażenie campusu IT odzwierciedlają nastawienie na klientów, zespoły i pracowników. – Wszystko po to, aby opracowywać optymalne rozwiązania dla naszych klientów. Wymagało to stworzenia inspirującego środowiska pracy dla pracowników campusu, opracowania specjalistycznych domen i metod IT, a także dostarczenia najnowocześniejszego sprzętu i oprogramowania – wyjaśnia dr Elmar Pritsch. – Campus jest bardzo atrakcyjnym środowiskiem pracy także dla nowych pracowników.

Pierwszy klucz do sukcesu: inspirujące środowisko pracy

Pięciopiętrowy campus, wyróżniający się oryginalną przeszkloną elewacją o opływowej linii, został wykończony zgodnie ze sprawdzoną w innych lokalizacjach Bosch koncepcją „Inspiring Working Conditions (IWC)“. Oznacza to kreatywnie zaprojektowaną otwartą przestrzeń biurową z wydzielonymi częściami do pracy zespołowej i indywidualnej, oraz miejsca do wymiany opinii i przestrzeń do wypoczynku. 

Drugi klucz do sukcesu: specjalistyczne domeny i metody IT

Już w recepcji campusu widać, że wszystko tutaj kręci się wokół bitów i bajtów: ogromny ekran z liczbami, danymi i faktami na temat IT w firmie Bosch oraz 128 interaktywnych miniekranów i eksponatów pozwala lepiej zrozumieć, nad jakimi innowacjami wspólnie z kolegami z sektorów Bosch pracują nasi eksperci w dziedzinie IT i oprogramowania. Podczas pracy nad projektami mają oni do dyspozycji tzw. studio UX (User Experience). Razem z klientami i użytkownikami można tutaj – już we wczesnej fazie projektu – na podstawie prototypów ocenić, czy opracowane rozwiązanie idzie we właściwym kierunku. Stoi za tym szczególnie popularna w świecie IT metoda opracowywania innowacji o nazwie Design Thinking, która obejmuje dogłębne zrozumienie życzeń klientów w ramach kreatywnych i uporządkowanych procesów, szybkie generowanie wielu pomysłów i testowanie proponowanych rozwiązań wraz z ich późniejszymi użytkownikami. 

Trzeci klucz do sukcesu: najnowocześniejszy sprzęt i oprogramowanie

W nowym campusie IT Bosch zainwestował poważne środki w wyposażenie stanowisk pracy, w tym wysokiej klasy notebooki i smartfony, narzędzia konferencyjne i narzędzia Desk Sharing, takie jak Skype for Business, oraz kompletną infrastrukturę telekomunikacyjną, która ułatwia pracę zespołom, niezależnie od działu, miejsca i czasu pracy.

Rozbudowa działu IT Bosch w Warszawie

Cyfrowa transformacja Grupy Bosch jest widoczna również w Warszawskim Centrum Kompetencyjnym IT, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy dwukrotnie powiększyło swoją załogę ekspertów IT. Ponad 200 osób pracuje tutaj nad rozwiązaniami unowocześniającymi biznes i produkcję, min. Industry 4.0, e-commerce, PLM oraz systemami klasy ERP (SAP). Nowe warszawskie biuro, otwarte we wrześniu 2017 roku, również jest przykładem realizacji koncepcji „Inspiring Working Conditions (IWC)”, oferując programistom i konsultantom Bosch wyjątkowe warunki pracy.

Źródło: Bosch