BICS: Analiza Big Data dzięki QlikView i Teradata

BICS (Belgacom International Carrier Services) używa QlikView oraz Teradata Data Warehouse Appliance do analizowania ponad jednego terabajta danych każdego dnia, zapewniając klientom pełną przejrzystość podczas korzystania z roamingu w sieciach 2G/3G/4G.

Firma BICS, dostawca hurtowych usług telekomunikacyjnych, jest strategicznym partnerem ponad czterystu operatorów komórkowych na całym świecie. Firma potrzebowała narzędzia, dzięki któremu operatorzy mogliby kontrolować i rozwiązywać problemy dotyczące sieci komórkowych, a także monitorować konkretnych abonentów oraz tworzyć raporty na temat działania sieci w czasie rzeczywistym.

By do tego doprowadzić, BICS scalił wszystkie ważne źródła danych w hurtownię i wdrożył rozwiązanie oparte na QlikView oraz Teradata. Obecnie nowa platforma Mobile Service Management (która została finalistą konkursu Teradata Epic Awards 2013) przetwarza ponad miliard rekordów dziennie oraz umożliwia szybsze i sprawniejsze tworzenie zapytań kierowanych do hurtowni Teradata.

Dla klientów BICS uruchomił usługę SMART Webvision, która oferuje operatorom pełen obraz roamingu w czasie rzeczywistym, umożliwiając dostosowywanie strategii.

– Nasza współpraca z Teradata pomaga klientom jeszcze lepiej wykorzystać Big Data w codziennym biznesie. Platforma BICS pokazuje, jak pomocne może to być dla użytkowników końcowych – powiedział Marcin Mazur, dyrektor regionalny na obszar Europy wschodniej, Grecji oraz Izraela w QlikTech. – Używając QlikView w połączeniu z hurtownią Teradata do korzystania z dużych zbiorów danych, użytkownicy otrzymują wysokiej wydajności dostęp do danych, bez potrzeby szukania skomplikowanych sposobów na ich wydobycie. Dodatkowo mają możliwość korzystania z asocjacyjnego wyszukiwania QlikView, a także możliwość swobodnego analizowania informacji bez ograniczania się do wyselekcjonowanego zestawu lub określonych z góry pytań.