10 lat EMC w Polsce

    Firma EMC Computer Systems Poland sp. z o.o. obchodzi dziesięciolecie działalności na polskim rynku. Biznes rozpoczęty z jednym pracownikiem – Janem Smólskim – oraz jednym oferowanym produktem, rozwinął się przez 10 lat do firmy zatrudniającej ponad sto osób i wyznaczającej nowe trendy na lokalnym rynku przechowywania, bezpieczeństwa i zarządzania danymi.

    Firma od początku działalności oferuje inteligentne macierze dyskowe. Pierwsza macierz dyskowa Symmetrix 4200 Integrated Cached Disk Array została wprowadzona na rynek w 1990 r. i miała niewyobrażalną wówczas pojemność 24 GB. Strategicznym celem EMC jest jednak zapewnienie opieki nad pełnym procesem zarządzania przepływem informacji, od powstania danych aż do archiwizacji. W tym celu konsekwentnie rozwijano portfolio produktowe wewnątrz firmy oraz przez serię przejęć kolejnych firm informatycznych. W 2003 r. EMC przejęło firmę Documentum, zdobywając kompletny zestaw systemów i usług do zarządzania treścią.

    Dzięki przejęciu firm Legato, VMware, Dantz oraz Smarts firma EMC poszerzyła paletę produktów i usług o zaawansowane rozwiązania technologiczne, niezbędne do budowy wszechstronnych rozwiązań składowania, wirtualizacji i zarządzania informacją. Zakup RSA Security i Network Intelligence znacznie rozbudował portfolio produktowe EMC o elementy związane z bezpieczeństwem. W 2008 r. EMC kupiło firmę Iomega – znanego producenta przenośnych twardych dysków i małych macierzy dyskowych.

    – Była to z pewnością dekada niezwykle satysfakcjonująca: dynamiczna, pełna nowych, cennych doświadczeń, nieustannego doskonalenia usług i wprowadzania innowacji – mówi Bartosz Stebnicki, dyrektor generalny polskiego oddziału EMC Computer Systems. – Można śmiało powiedzieć, że ostatnie 10 lat przekształciły firmę EMC z dostawcy macierzy dyskowych w prawdziwego eksperta w dziedzinie infrastruktury do kompleksowego zarządzania informacją w firmie i organizacji.

    Z okazji 10-lecia EMC zorganizowało konferencję poświęconą problematyce innowacyjności – „Informacja i multimedialne społeczeństwo. Innowacje, rynki i obywatele w cyfrowym wszechświecie”. Uczestnicy konferencji podkreślali konieczność wdrażania innowacji zarówno na szczeblu centralnym, rządowym, w korporacjach, a w szczególności w małych i średnich firmach.

    Według Arnauda Christoffela, wiceprezesa EMC Corporation odpowiedzialnego ze region EMEA North, tylko około połowy naszego śladu cyfrowego wiąże się z indywidualnymi działaniami ludzi, takimi jak robienie zdjęć, wysyłanie maili czy rozmawianie przez telefony cyfrowe. Druga połowa stanowi to, co nazywamy cieniem cyfrowym: to informacja o nas, zawarta np. w rejestrach finansowych, listach wysyłkowych, historii przeglądania stron WWW czy obrazach zarejestrowanych przez kamery monitoringu w portach lotniczych i centrach miast.